دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1400 - 10:30
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مطرح کرد؛

وزارت بهداشت با چه توجیه علمی واکسن‌ کرونا را اجباری می‌کند/ شورای امنیت ملی ورود پیدا کند

محمد حسن آصفری با بیان اینکه حجم واردات بی‌رویه واکسن کرونا مشکوک است گفت: وزارت بهداشت با چه توجیه علمی واکسن‌ کرونا را اجباری می‌کند!؟ همین کشورهای تولید کننده این واکسن‌ها را برای کودکان و نوجوانانشان اجباری نکردند.
کد خبر : 613313
واکسن کرونا

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا اظهار کرد: این حجم واردات بی رویه واکسن به کشور و عدم نظارت بر آن مشکوک است، با توجه به این نکته که بخشی از این واکسن‌های وارد شده مورد تأیید نیست.


نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: واکسن‌هایی که با عنوان‌های مختلف از امارات و صربستان یا جاهای دیگر بدون حساب و کتاب وارد کشور می‌شود، نباید وزارت بهداشت خیلی ذوق زده باشد که این حجم واردات واکسن داریم. بعضی دلال‌هایی که در ستاد کرونا نفوذ دارند، واکسن‌هایی را با قیمت‌های بسیار ارزان تهیه می‌کنند و وزارت بهداشت ما با قیمت بالاتر خریداری و در اختیار مردم می‌گذارد. این موضوع معضلی است که باید بررسی و مورد توجه قرار بگیرد.


آصفری افزود: وزارت بهداشت باید هم در بحث هزینه‌های واکسن‌های وارداتی دقت لازم را داشته باشد و هم در بحث تأثیرات منفی که این واکسن‌ها می‌تواند در کشور داشته باشد.


وی گفت: در موضوع واکسن‌ها تا زمانی که تست‌های لازم گرفته نشده و تاثیرات آن‌ها دیده نشده نباید اجازه وارد کردن حجم انبوه واکسن‌های خارجی را بدهیم گفت: از طرفی دیگر اجباری کردن واکسن بچه‌های مدارس و نوجوانان زیر ۱۸ سال به هیچ وجه به مصلحت نظام نیست، در حالی که همین کشورهای تولید کننده این واکسن‌ها را برای کودکان و نوجوانانشان اجباری نکردند.




بیشتر بخوانید:


تلاش برای کاهش عوارض زایمان/ تولد نوزاد به شیوه اپیدورال چطور اتفاق می‌افتد؟


واکسن کرونا تاثیری در باروری ندارد/ لزوم چکاپ سالانه برای زنان




وی ادامه داد: وزارت بهداشت با چه توجیه و پشتوانه‌ علمی این واکسن‌ها را دارد اجباری می‌کند و دانش آموزان را ملزم به این امر کرده، با این عنوان که چنانچه دانش‌آموزی واکسن نزند هر ۴۸ ساعت یکبار آزمایش پی سی آر کرونا (PCR) به مدرسه خودش ارائه بدهد. این موضوع، موضوع مشکوکی است.


آصفری گفت: وزارت بهداشت با توجه به حجم زیاد واردات واکسن که به کشور می‌شود صلاحیت این موضوع را ندارد و شورای عالی امنیت ملی هم باید نسبت به این موضوع ورود پیدا کند و از نگاه امنیتی هم به واکسن‌های وارداتی توجه کنند و طوری نباشد که فردا از کرونا رها پیدا کنیم و اپیدمی جدیدی در کشور اشاعه و مشکلاتی را برای مردم به وجود بیاورد.


وی گفت: جایگاه شورای امنیت ملی در مورد واکسن‌ها که می‌تواند فردا مشکلات امنیتی را برای سلامت داشته باشد کجاست!؟ یا شورای امنیت ملی چه نظری نسبت به این واکسن‌های وارداتی ارائه داده است؟


نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: موضوع واردات واکسن‌ها را صرفا نباید به وزارت بهداشت داد بلکه همه دستگاه‌های امنیتی اعم از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نسبت به این موضوع با نگاه امنیتی ورود کنند و نظارت لازم را در تأثیرات منفی که احیانا بعضی از این واکسن‌ها می‌تواند داشته باشد را دنبال کنند.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته