دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای خوی، علوم دارویی، کرمانشاه و یزد

کارگاه آموزشی«آشنایی با سرمایه گذاری در بازار سرمایه» با هدف توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح آگاهی مسئولان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با بازار سرمایه از سوی شرکت کارگزاری آگاه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 61303

به گزارش خبرنگار خبرگزار آنا، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: «ترویج فرهنگ بورس، حمایت از تولید ملی، اشتغال‌زایی برای جوانان و هدایت سرمایه های به سمت تولید در راستای اقتصاد مقاومتی از اهداف اصلی برپایی این گارگاه است.»


دکتر رحیم اسم خانی با بیان اینکه آموزش مقوله ای سرنوشت ساز در کسب موفقیت در بورس است، افزود: «این مرکز با هدف تجهیز دانش تحلیلی، ارتقای مهارت‌های معاملاتی و توانمندسازی استراتژیکی متقاضیان بورس و بهره مندی از برجسته ترین کادر آموزشی بازار سرمایه نسبت به برگزاری آموزش حضوری با همکاری شرکت کارگزاری آگاه و واحد فناور علمی و پژوهشی این دانشگاه نسبت به برگزاری کارگاه فوق اقدام کرد که در پایان گواهینامه معتبر حضور در کارگاه برای شرکت کنندگان از طرف دانشگاه آزاد اسلامی خوی ارائه خواهد شد.»


مرحله اول این کارگاه برای اعضای هیات رئیسه این دانشگاه با حضور مهندس کریم ابولو از تحلیلگران برجسته بورس و کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی تهران به‌عنوان مدرس دوره برگزار شد.


مدرس این کارگاه عنوان کرد: «بورس در شهرهای کوچک چندان شناخته شده نیست و کمتر استقبال می‌شود. بنابراین شرکت کارگزاری آگاه با هدف آشنا ساختن شهروندان به ویژه کارگزاران مراکز آموزشی در سطح استان اقدام به برگزاری این کارگاه‌ها کرده است.»


وی در این کارگاه در زمینه‌های آشنایی با بازارهای بورس اوراق بهادار بازارهای مالی، اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در بازار سرمایه، روش‌های سرمایه‌گزاری اشخاص در بازار سرمایه و اصطلاحات کاربردی در بازار بورس مطالبی را برای شرکت کنندگان توضیح دادند.»


برگزاری کارگاه مالکیت فکری در واحد علوم دارویی


کارگاه مالکیت فکری ویژه اعضای هیات علمی واحد علوم دارویی با هدف خروجی پایان نامه های تحصیلی به سمت ثبت اختراع و تجاری سازی دستاوردها در واحد علوم دارویی برگزار شد.


کارگاهی با عنوان مالکیت فکری با حضور مهندس مالک سعیدی، مسول واحد مالکیت فکری ستاد نانو و کانون پتنت ایران و اعضای هیات علمی واحد علوم دارویی در اتاق شورای دانشکده داروسازی برگزار شد.


در این کارگاه موضوعاتی از قبیل معرفی و آشنایی با حقوق مالک فکری، قوانین ثبت اختراع و‌ پتنت‌های ملی و‌ بین المللی و‌ چالشهای و موانع موجود در مراحل ثبت اختراع بیان شد.


دکتر سپیده اربابی، معاون پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی اساتید با قوانین مالکیت فکری بi منظور هدایت خروجی پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و‌دکتری به سمت ثبت اختراع و‌ پتنت و به دنبال آن تجاری سازی دستاوردها، بیان کرد.
با توجه به ضرورت آشنایی و‌ بهره مندی از این قوانین و استقبال خوب همکاران، کارگاه مالکیت فکری در سطح پیشرفته برای اعضاd هیات علمی، و در سطح مقدماتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی متعاقبا برگزار خواهد شد.


برگزاری امتحانات پایان نیم سال اول ۹۵-۹۴ واحد کرمانشاه با حضور بیش از ۱۸ هزار دانشجو


امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ با حضور بش از ۱۸ هزار نفر دانشجوی در حال تحصیل واحد کرمانشاه در هفت حوزه امتحانی در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از روند برگزاری امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در حوزه‌های امتحانی بازدید و از نزدیک در جریان برگزاری امتحانات نیمسال اول ۹۵-۹۴ قرار گرفت.


در این بازدید که چند ساعت به طول انجامید معاون اداری و مالی، رییس دبیرخانه هیات امنا، معاون آموزش و امور تحصیلات تکمیلی، برخی از روسای دانشکده‌ها و مدیر ان دانشگاه رییس دانشگاه را همراهی کردند.


قنبری با تاکید بر برنامه ریزی دقیق و منظم در برگزاری امتحانات پایان ترم، روند برگزاری این امتحانات را مطلوب ارزیابی و از برگزار کنندگان قدر دانی بعمل آورد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با بیش از ۱۸ هزار دانشجوی در حال تحصیل در بیش از ۱۸۰ رشته و در مقاطع مختلف تحصیلی از کار‌شناسی تا دکتری قطب آموزش عالی حضوری و تحصیلات تکمیلی در غرب کشور است.


نشست مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با هیات رئیسه واحد تفت


نشست دکتر محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و دکتر محمدحسین جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنا با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، در این نشست موضوع بودجه و برنامه توسعه واحد تفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از سوی دبیر هیات امنا استان موضوع جذب هیات علمی و نیز ارتقای کیفیت آموزشی مورد نظر ریاست عالی دانشگاه و هیات موسس تاکید موکد شد.


راه های برون رفت از شرایط زیان دهی و نیز جلوگیری از زیان در آینده مسائل مورد بحث و بررسی در این نشست بود.


درخواست هیات رئیسه واحد تفت در خصوص تاسیس و راه اندازی مدارس سماء در تفت مطرح و مقرر شد با داشتن شرایط و احراز آن موضوع در اولین جلسه شورای سیاست گذاری سماء استان مطرح تا مجوز و اقدامات لازم از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان صادر شود.


برگزاری جلسه کمیته بررسی صلاحیت و شایستگی‌های معاونان دانشجویی، فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد


جلسه کمیته بررسی صلاحیت و شایستگی‌های معاونان دانشجویی، فرهنگی واحد‌های دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، رئیس دبیرخانه هیات امنا استان و معاون دانشجویی، فرهنگی واحد یزد در دفتر دبیر خانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد حسین جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنا استان یزد گفت:« در اجرای بخشنامه شماره ۲۲۲۳۰/۱۰ مورخ ۹/ ۴ /۱۳۹۴ ریاست عالی دانشگاه صلاحیت معاونان دانشجویی و معاونان فرهنگی و روسای دفا‌تر فرهنگ اسلامی فعلی واحدهایی که نسبت به معرفی اشخاص مذکور اقدام کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص یک نفر از هر واحد دانشگاهی را به عنوان معاون دانشجویی، فرهنگی واحد دانشگاهی به معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه پیشنهاد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته