دچار کمبود اتوبوس و مترو هستیم/ برخی قطعات مترو وارداتی است
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران در یک برنامه تلویزیونی درخصوص پروژههای عمرانی ناتمام شهر تهران اظهار کرد: در شهرداری تهران چندان پروژه عمده نیمه تمامی نداریم و عمده پروژههای نیمهتمام فعلی مربوط به شهرداری نیستند، اما برخی پروژههای مدیریت شهری قبلی شامل خطوط ۶ و ۷ مترو باقی مانده است که باید تکمیل و افتتاح شوند.
وی در خصوص مترو تهران ادامه داد: طبق طرحی که وجود داشت، مترو تهران باید تا جاده ساوه گسترش پیدا میکرد.
چمران تشریح کرد: میزان تحرک جمعیتی متروی تهران رکورد جهانی داشت، ولی در حال حاضر با کمبود واگن مواجه هستیم. زمانی مترو تهران روزانه ۲ ملیون نفر را جابهجا میکرد و حال این میزان به علت کرونا به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه واگنسازی تهران متعلق به مترو است، اما قطعات اصلی واگن مانند موتور آن باید از خارج وارد شود ادامه داد: ما در ایران تا ۸۰ درصد واگن را ایجاد میکنیم. اما ارز و فاینانس مورد نیاز خرید قطعات را نداریم و اگر همهچیز هم آماده شود، حداقل یک سال و نیم زمان میبرد تا به نتیجه برسیم.
مهدی چمران در خصوص مترو پرند نیز افزود: پرند شامل شهر تهران نمیشود، اما برای رساندن مترو به فرودگاه امام، شهر پرند را هم در مسیر مترو قرار دادیم، که هزینه آن را دولت باید تامین کند. همچنین پردیس و ورامین و اسلامشهر هم در دستور کار هستند اما منابعشان باید تامین شود.
جرئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص تکمیل خط ۶ مترو نیز گفت: اگر شش ماه دیگر در شورای چهارم مانده بودیم، آن را به پایان میرساندیم اما در شورای پنجم منابع مالی آن تامین نشد و لذا در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد.
چمران در خصوص نیروهای شرکتی شهرداری نیز متذکر شد: نیروهای شرکتی کاری به شهرداری ندارند و وابسته به پیمانکار هستند و همه امور ایشان نیز وابسته به اداره کار است و ایشان نه کارمند شهرداری، بلکه کارمند شرکت هستند و امورشان هم از وزارت کار پیگیری میشود.
وی با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاهها و فرسودگی اتوبوسها، نیز گفت: متاسفانه دچار کمبود فراوان اتوبوس هستیم و طبق طرح جامع ترافیک تهران، باید ۸ هزار اتوبوس در تهران داشته باشیم، اما فقط ۲ هزار اتوبوس داریم و این درحالیست که تعداد زیادی از این اتوبوسها باید جایگزین شوند.
چمران عنوان کرد: عمر واقعی اتوبوس ها ۷ سال است اما عمر اتوبوسهای تهران از ۱۰ سال گذشته است. البته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قراردادی برای خرید ۴۰۰اتوبوس منعقد کرده است که تا چندماه آینده وارد میشوند. اما ۴۰۰ اتوبوس واقعا مشکلی را حل نمیکند.
انتهای پیام/۴۱۶۱
انتهای پیام/