دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1394 - 10:56

پوتین: پناهندگی بشار اسد در روسیه سخت‌تر از پناهندگی اسنودن نیست

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌و‌گو با روزنامه بیلد آلمان گفت که رئیس‌جمهوری سوریه اگر ناچار به ترک کشور شود، حاضریم به وی پناهندگی بدهیم.
کد خبر : 61070

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه الدیار، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه درگفت‌و‌گو با روزنامه بیلد آلمان گفت: «وضعیت اعطای پناهندگی به بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه سخت‌تر از اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه دفتر اطلاعات مرکزی آمریکا نیست.»


وی افزود: «ما در سال 2013 به‌ اسنودن پناهندگی دادیم و حاضریم اگر اوضاع خطرناکی بر سوریه حاکم شود و بشار اسد قصد ترک این کشور را داشته باشد، به وی نیز پناهندگی بدهیم.»


پوتین تاکید کرد هنوز زود است بگوییم روسیه می‌تواند جنگی داخلی که حدود پنج سال است در سوریه جریان دارد متوقف کند یا خیر.


وی تاکید کرد: «برای نخستین‌بار است که مردم سوریه قادر به رای دادن هستند، سپس خواهیم دید که آیا اسد در انتخابات شکست می‌خورد و کشور را ترک می‌کند و یا نتیجه دیگری به دست می‌آید.»


رئیس‌جمهوری روسیه در این مصاحبه ادعا کرد که بشار اسد در اتخاذ سیاست‌هایش در درگیری‌های داخلی دچار اشتباهات زیادی شد. وی افزود: «درگیری داخلی سوریه نباید به این حجم و ابعاد می‌رسید و باید مانع دسترسی تروریست‌ها به سلاح، اموال و ادوات جنگی می‌شدند.»


پوتین موضع خود در حمایت از دولت اسد به‌عنوان هم‌پیمان دیرینه روسیه را تکرار کرد و گفت: «نمی‌گذاریم سناریوی شکست‌خورده لیبی در سوریه تکرار شود.»


وی در پاسخ به سوالی درباره اختلافات میان تهران و ریاض، گفت: «مسلم است که این موضوع به تلاش‌ها برای حل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم و همچنین روند متوقف کردن جریان پناه‌جویان به اروپا لطمه می‌زند.»


وی ادامه داد: «اما آیا اینکه این موضوع به درگیری بزرگ منطقه‌ای منجر می‌شود یا نه، نمی‌دانم. ترجیح می‌دهم در این‌باره نه صحبت کنم نه حتی به آن فکر کنم. ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و شراکتمان با عربستان سعودی هم باثبات است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته