شروع سال تحصیلی در فضای مجازی و شاد
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی امروز در حاشیه مراسم جشن غنچهها و شکوفهها در دبستان منیره عاصمی منطقه ۹ تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بینظیر خانوادهها مواجه شدیم اظهار کرد: حضور خانوادهها در مدرسه و در کنار دانشآموزان پیام مهمی را به جامعه ارسال میکند و آن این است که خانوادهها بیش از هر فرد دیگری به حضور دانشآموزان در مدرسه اهمیت میدهند.
وی با اشاره به این که خوشحالیم که بعد از دو سال توانستیم زمینه حضور دانشآموزان را در مدارس فراهم کنیم؛ افزود: امیدواریم با تمهید مقدمات و با کمک اولیا و مربیان زمینه بازگشایی آرام و تدریجی مدارس را متناسب با شرایط هر منطقه مهیا کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس را فعال کنیم همه باید تلاش کنیم سلامت دانشآموزان تضمین و تأمین شود تا زمینه حضور آنان در مدارس، مهیا شود.
کاظمی گفت: ما سال تحصیلی را در فضای مجازی و شاد آغاز میکنیم البته پایههای اول ابتدایی با رعایت پروتکلها به صورت گروهی و چندنفره حداقل یک روز در مدارس حضور دارند تا بتوانند با معلم خود ارتباط بگیرند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۳گام طراحیشده بازگشایی مدارس، مدارس با جمعیت کم و روستایی و عشایری داریم که زیر ۷۵ نفر دانشآموز دارند با رعایت پروتکلها آموزش را حضوری میکنیم در مدارس پرجمعیت نیز شرایط را به مربیان و شورای مدرسه واگذار کردیم.
کاظمی ادامه داد: بازنشستگی آموزش و پرورش هر ساله زیاد است این موضوع به معنی قطع همکاری نیست ما ۵۰ درصد کمبود نیروی انسانی را از طریق بازنشستگان دنبال میکنیم.
وی با اشاره به این که ۳۰درصد آموزشها حضوری و ۷۰درصد مجازی است تا زمینه حضور فراهم شود بیان کرد: یکی از مهم ترین دغدغههای ما رتبهبندی است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: وظیفه من پیگیری دغدغههای فرهنگیان است؛ انشاءالله آییننامه رتبهبندی را طراحی میکنیم تا با اعتبار لازم، آن را در سال ۱۴۰۰ اجرایی کنیم.
کاظمی از اتمام واکسیناسیون معلمان و انجام واکسیناسیون دانشآموزان خبر داد و گفت: سرانه بهداشتی بر اساس کمکهای سازمان برنامه و بودجه به مدارس واریز خواهد شد.
وی افزود: یکی از استلزامات حضور دانشآموزان رعایت فاصلههای اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی است.
انتهای پیام/۴۱۶۱/پ
انتهای پیام/