دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
غایبان جشنواره سی‌و‌چهارم / 2

بازگشت نافرجام نامزد 10 سیمرغ بلورین سال 83/ «ربوده‌شده» دل هیأت انتخاب را نربود! + تصاویر

فیلم سینمایی «ربوده شده» ساخته بیژن میرباقری که پیش‌بینی می‌شد در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال حضور داشته باشد، از سوی هیات انتخاب رد شد و به جشنواره راه نیافت.
کد خبر : 60968

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بیژن میرباقری که امسال فیلم «ربوده شده» را به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی برای حضور در جشنواره فیلم فجر ساخته بود، از غایبان بزرگ این دوره از جشنواره محسوب می‌شود.


این در حالی است که میرباقری در سال 1383 فیلم سینمایی «ما همه خوبیم» را به جشنواره ارائه داد که در ده رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر و برنده سیمرغ بهترین تدوین برای سعید شاهسواری و همچنین برنده بهترین بازیگر نقش دوم زن برای لیلا زارع شد.


این فیلم همچنین برنده یوزپلنگ نقره‌ای از فستیوال لوکارنو سوئیس در سال ۲۰۰۵ و کاندیدای ۹ جایزه از جشن نهم خانه سینما و برنده تندیس بهترین بازیگر دوم مرد برای محسن قاضی مرادی شد.


میرباقری همچنین در سال 1385 با فیلم سینمایی «روز برمی‌آید» به تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری کاندید تندیس بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول زن از جشن یازدهم خانه سینما شد.


وی در فیلم سینمایی «محمد(ص)» نیز بازنویسی فیلم‌نامه و دیالوگ‌ها را بر عهده داشته و کارگردان یونیت دوم بوده است.


میرباقری فیلم‌های سینمایی «دوزخ، برزخ، بهشت» در سال ۱۳۸۷، فیلم سینمایی «طبقه سوم» در سال ۱۳۸۸ و تعداد زیادی فیلم مستند، انیمیشن و سریال تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد.


با تمام این اوصاف فیلم «ربوده شده» او که پس از گذشت 6 سال از آخرین فیلمش برای حضور در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر آماده شده بود، از سوی هیات انتخاب این جشنواره رد شده و به بخش مسابقه راه نیافته است.


«ربوده شده» که فیلمبرداری آن از 30 شهریور ماه در تهران آغاز شده بود، فیلمی در حوزه مسائل اجتماعی و موضوع آن از علاقه‌مندی‌های همیشگی میرباقری است. این فیلم در نگاه کلی به مسائل مربوط به زنان و مشکلات آنها می‌پردازد.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زوجی در آستانه مهاجرت دچار مشکلاتی می‌شوند که مسیر زندگیشان تغییر پیدا می‌کند.»


نیکی کریمی بازیگر نقش اول این فیلم است که در ابتدا و هنگام پیش تولید و مذاکره برای انتخاب بازیگر، این نقش به او پیشنهاد شد اما این بازیگر به دلیل حضور در جشنواره ونیز و داوری در جشنواره گرجستان نتوانست این پیشنهاد را بپذیرد، در نتیجه این همکاری میسر نشد و مهناز افشار برای این نقش انتخاب و قرارداد نیز بسته شد، اما پس از مدتی افشار از حضور در این پروژه انصراف داد و بار دیگر از نیکی کریمی دعوت شد تا با این پروژه سینمایی همکاری کند.
علاوه بر نیکی کریمی، سروش صحت، روزبه بمانی، سارا منجزی‌پور، محمد عسگری، حسین پهلوان‌زاده، امیر علیان و حامد جوادی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «ربوده شده» و بیژن میرباقری نویسنده، تدوین و کارگردان، کیوان معتمدی مدیر فیلمبرداری، محسن ملکی طراح گریم، پرویز آبنار مدیر صدابرداری، ایران انتظام عکاس، ثنا نوروزبیگی طراح صحنه و لباس، میلاد فرج الهی طراح جلوه‌های ویژه بصری، آرش آقابیگ طراح جلوه‌های ویژه میدانی، حسین بشگرد مدیر تولید و ... از جمله عوامل این فیلم سینمایی هستند.





انتهای پیام/

برچسب ها: بیژن میرباقری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته