دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1393 - 13:41
امیری خامکانی در گفت‌وگو با آنا:

امیری خامکانی: فعالیت حزبی و سیاسی مسئولان اجرایی ایراد عرفی و قانونی ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت که فعالیت حزبی و سیاسی مسئولان اجرایی ایراد عرفی و قانونی ندارد.
کد خبر : 6093

امیری خامکانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری‌ آنا در واکنش به اینکه برخی نمایندگان به دنبال برگزاری همایش جوانان حزب اعتدال و توسعه از حضور و سخنرانی محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) که دبیرکلی این حزب را برعهده دارد، در آن انتقاد کردند، اظهار کرد: جای تعجب دارد که چنین مسائلی بیان می‌شود، تحزب و حزب‌گرایی الفبای سیاسی است، اخیرا سیاسیون اصولگرا و اصلاح‌طلبان بر این امر واقف شدند که کشور باید بر اساس تحزب اداره شود.


وی افزود: تبعات نبود احزاب منسجم را در کشور مشاهده کردیم. این فقدان کشور را دچار مشکلاتی کرد که بعضا قابل جبران نیست.








اگر قرار باشد که مسئولان اجرایی در هیچ حزبی نباشند به این معنی است که باید از خیابان مسئولان را انتخاب کنند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما به احزاب شناسنامه‌دار، دارای برنامه و شناخته‌شده داریم. این احزاب باید بتوانند کشور را اداره کنند و بتوانند برای انتخابات دولت و مجلس نامزد بدهند.


وی ادامه داد: حزب نامزد معرفی می‌کند و در مقابل نامزدهای معرفی‌شده مسئول است. اگر قرار باشد که مسئولان اجرایی در هیچ حزبی نباشند به این معنی است که باید از خیابان مسئولان را انتخاب کنند.


امیری خامکانی گفت: مردم در انتخابات به برنامه احزاب رای می‌دهد. در انتخابات‌های پیش‌رو در دو جناح احزاب شناسنامه‌دار می‌توانند با هم رقابت کنند و با تابلو و پرچم حزب وارد انتخابات شوند و این‌گونه کشور را اداره کنند.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای نوبخت و هر یک از اعضای کابینه در احزابی که عضو هستند می‌توانند فعالیت سیاسی قانونی داشته باشند و این اقدام هیچ مانع عرفی یا قانونی ندارد از این رو نباید به حاشیه‌سازی‌ها اهمیت داد چراکه باید با کار تشکیلاتی منسجم و قدرتمند مجلس آینده روی کار بیاید. کشور به مجلسی نیاز دارد که بتوانند کارشناسانه و تخصصی امور را به پیش ببرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده مجلس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب