دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1400 - 14:40

کاربردهای دستگاه برش لیزر در صنعت، تولیدی ها و صنایع کوچک

امروزه در بسیاری از صنایع در جهان از دستگاه برش لیزر (pnc-laser) جهت افزایش سرعت، سهولت و دقت بسیار زیاد استفاده میشود. بسیاری از صنایع شامل صنایع فلزی، چوب، چرم، شیشه، سنگ و پارچه بصورت مستقیم در تولیدات خود از دستگاه های برش لیزر استفاده می کنند.
کد خبر : 608979
دستگاه برش لیزر فایبر مدل 3015

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، امروزه در بسیاری از صنایع در جهان از دستگاه برش لیزر (pnc-laser) جهت افزایش سرعت، سهولت و دقت بسیار زیاد استفاده میشود. بسیاری از صنایع شامل صنایع فلزی، چوب، چرم، شیشه، سنگ و پارچه بصورت مستقیم در تولیدات خود از دستگاه های برش لیزر استفاده می کنند.


دستگاه برش لیزر تشکیل شده از یک دستگاه CNC همراه با متعلقات پرتوساز (TUBE LSASER) و هدایت کننده (BEEM BENDER) و سیستم متمرکز کننده (FOCUS) که با سیستم حرکت مکانیکی و یا انعکاس دهنده ثابت در بازار موجود میباشد.


دستگاه برش لیزر گوناگونی در حال حاضر جهت مصارف مختلف در سراسر جهان تولید و بکار گرفته میشوند. دستگاه برش لیزر مناسب هر متریال و صنف دارای خصوصیات خاص خود میباشد، شرکت رایمون لیزر (PNC LASER) با سابقه بیش از یک دهه تولید و واردات دستگاه حکاکی و برش لیزری در ایران در حال حاضر محصولات متنوعی را در اختیار کاربران عزیر قرار میدهد که در زیر به یکی از آنها اشاره میکنیم :


دستگاه برش لیزر مخ صوص فلزات


دستگاه برش لیزر فایبر مدل 3015


این نوع دستگاه برش لیزر جهت برش انواع فلزات رنگی و غیر رنگی مانند آلیاژهای مختلف فولاد، استیل، آلومینیوم، مس و …کاربرد دارد .


منبع تولید لیزر در این دستگاه برش لیزر میتواند شامل گروه لیزرهای DC یا رادیو فرکانسی RF از نوع گازی و یا لیزرهای جامد مانند ND YAG و FIBER LASER می باشد که بیشتر در صنایع مرسوم بوده و هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.


در حال حاضر دستگاه laser cutting با سورس FIBER LASER که از انواع دیود های الکترونیکی تغذیه میشوند پر طرفدارترین و از نظر اقتصادی به صرفه ترین انواع موجود در بازار میباشند.


دستگاه برش لیزر RY 3015 G شرکت رایمون لیزر (PNC LASER) با قابلیت نصب منبع لیزر فیبری تا 3000 وات از نظر اقتصادی و کاربرد متنوع بسیار مورد توجه کابران ایرانی و همسایگان ایران قرار گرفته و بدلیل خدمات پس از فروش نزدیک و آسان با اقبال گسترده ای روبرو گردیده است و نسبت به برندهای وارداتی از چین و سایر کشورها بدلیل محدودیتهای اعمال شده به ایران بسیار اقتصادی میباشد.


کاربرد دستگاه برش لیزر و درآمدزایی


شغل هایی مانند تابلو سازی، حکاکی روی انواع زیور آلات، حکاکی بر روی سنگ، چرم، شیشه و سایر اشیاء ها از جمله کار هایی هست که شما میتوانید به کمک “دستگاه برش لیزر” به درآمد زایی برسید.


شما با راه اندازی یک پیج در اینستاگرام و کمی تبلیغات میتوانید سریعاً به دریافت سفارش و درآمد زایی برسید و با عقد قرارداد همکاری با برخی تولید کنندگان مانند تابلو سازی میتوانید یک شغل پر سود را آغاز کنید.


کاربردهای دستگاه برش لیزر در صنعت، تولیدی ها و صنایع کوچک


دستگاه فایبر pnc-laser


در دستگاه برش لیزر RY 3015 G ابعاد کارگیر 3000 میلیمتر در 1500 میلیمتر در نظر گرفته شده که تا ابعاد 8000 میلیمتر در 2000 میلیمتر قابل افزایش میباشد، در این نوع دستگاه برش لیزر امکان LOAD ورقهایی با ضخامت 25 میلیمتر و وزن تقریبی 1000 کیلوگرم در ابعاد استاندارد وجود داشته و در دستگاه برش لیزر بزرگتر این میزان متناسب با ابعاد جدید افزایش می یابد .



LASER SURCE سورس لیزر


سورس لیزر در این دستگاه برش لیزر فلرات از بهترین برندهای بازار های جهانی میباشد و به انتخاب و متناسب با سفارش و کار مشتری بر روی دستگاه نصب و اسمبل میگردد.


در حال حاضر بهترین برند و مناسبترین شرکت ارائه دهنده سورس فایبر لیزر شرکت RAYCUS کشور چین میباشد که بدلیل خدمات مناسب و گارانتی خوب محصولات در ایران طرفداران زیادی در حوزه دستگاه حکاکی برش لیزر دارد.


این شرکت با محصولات متنوع با کاربردهای جوش لیزری برش لیزری و حکاکی لیزری پیشتاز بوده و تقریبا درصد زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.


کاربردهای دستگاه برش لیزر در صنعت، تولیدی ها و صنایع کوچک


از دیگر برندهای خوب بازار میتوان به شرکت IPG PHONETICS اشاره کرد . این محصول در بسیاری از دستگاههای برش لیزر فلزات در اروپا و آمریکا نصب و بکار گرفته شده است. ولی بدلیل محدودیتهای اعمال شده به ایران امکان خدمات پس از فروش و گارانتی در داخل ایران را نداشته و از لحاظ امنیت سرمایه گذاری دارای ریسک بسیار زیادی میباشد .


در شرایط کنونی استفاده از دستگاه برش لیزر بومی با قطعات مصرفی قابل دسترس در کشورهای دوست مانند چین، روسیه و شرکای تجاری ایران مقرون به صرفه و اقتصادی تر میباشد.


توصیه شرکت رایمون لیزر به مشتریان محترم داخل ایران استفاده از برندهای معروف و مطمئن با پذیرش مسئولیت های پس از فروش و گارانتی معتبر میباشد و این اطمینان را به مشتری داخلی و هموطن گرامی میدهد که دستگاه برش لیزر خریداری شده دارای گارنتی معتبر قطعات و خدمات پس از فروش 15 ساله میباشد.


STRUCTURE شاسی دستگاه برش لیزر فلزات


از دیگر قطعات مهم دستگاه برش لیزر فلزات (برش فایبر) میتوان به STRACTURE یا به اصطلاح عامیانه شاسی دستگاه اشاره نمود. شاسی در دستگاه های برش لیزر یکی از ارکان اصلی ماشین میباشد. استفاده از مواد اصلی مرغوب و وزن ایده آل که مانع لرزش دستگاه میگردد. بهمراه ماشینکاری دقیق و تنش گیری حرارتی شاسی میتواند باعث ثبات، دقت و عدم لرزشهای ناگهانی در تغییر مسیر نازل و دکل دستگاه برش لیزر داشته باشد.


این امر به قدری در STABLE بودن دستگاه و کیفیت برش مهم میباشد که شرکت رایمون لیزر (PNC LASER) جهت افزایش دقت و کیفیت با برونسپاری ساخت شاسی و دکل دستگاه به شرکتهای تخصصی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تنش گیری حرفه ای آنها کمترین میزان خطا را در دستگاه ثبت و به مشتری این اطمینان را میدهد در هر سرعت و شرایط آب و هوایی دستگاه برش لیزر وظیفه خود را به درستی انجام خواهد داد.


تمامی این سیستمهای مکانیکی جهت مراقبت و سلامت در کار در زمانهای طولانی نیاز به روانکاری و روغنکاری دارند لذا در دستگاه برش لیزر RY 3015 G از سیستم روغنکاری خودکار استفاده شده که قابلیت تنظیم در فواصل مختلف زمانی و یا ترکیب زمان و میزان حرکت را دارا میباشد بطوریکه بدون نیاز به انجام توسط اپراتور دستگاه برش لیزر قطعات مورد نیاز را در زمانهای مختلف و متراژهای مختلف کاری به اندازه نیاز قطعات روغنکاری و درمقابل خوردگی وسایش ماشین را ایمن میسازد.


ویژگی های دستگاه های حکاکی برش لیزر


در دستگاه برش لیزر فلزات نیاز به تنظیم دقیق ارتفاع نازل از سطح فلز میباشد این مهم توسط یک ماژول کامل متصل به محور عرضی محیا میگردد که از قطعات آلومینیومی ماشینکاری شده با دقت بالا ایجاد شده است که شامل میل ماپیچ و مهره مخصوص ، ساپورتهای انتهایی و ابتدایی وریل و واگنهای مینیاتوری دقیق میباشد که توسط کوپلینگ با قابلیت ارتجاعی به موتور محور Z متصل گردیده است . این قطعات وظیفه حفظ فاصله کانونی نازل در زمان برش و حفظ فاصله ایمن سیستم هد دستگاه را در زمان حرکت بر روی میز بر عهده دارند .


کاربردهای دستگاه برش لیزر در صنعت، تولیدی ها و صنایع کوچک


دستگاه برش لیزر مدل 130 در 90


در صورتی که قصد دریافت مشاوره و توضیحات بیشتر در رابطه با دستگاه برش لیزر (فلزات و غیر فلزات) دارید میتوانید با شرکت پی ان سی لیزر در تماس باشید و یا با مراجعه به وبسایت (https://pnc-laser.com/laser-cutting-machine) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته