دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام قیمت توافقی بلیت‌های نوروزی هواپیما تا 2 هفته آینده

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام نرخ‌های توافقی با ایرلاین‌ها برای فروش بلیت‌های نوروزی طی دو هفته آینده خبرداد.
کد خبر : 60884

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی با تاکید بر افزایش تقاضا در ایام نوروز برای سفر گفت: این افزایش تقاضا تحریک کننده افزایش نرخ است و برای مدیریت این نرخ‌ها سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی می‌کند.


وی درباره زمان پیش فروش بلیت‌های نوروزی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از هم اکنون نسبت به پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اقدام کنند ضمن اینکه بهتر است ایرلاین‌ها تا قبل از نزدیک شدن به ایام نوروز بلیت‌های خود را عرضه کنند.


خداکرمی با بیان اینکه مانعی برای پیش فروش بلیت هواپیما برای نوروز از هم اکنون وجود ندارد، افزود: طبیعتا کسانی ‌که در روزهای پایانی نسبت به خرید اقدام می‌کنند ممکن است نرخ‌ها بالاتری نسبت به نرخ‌های فعلی دریافت کنند چراکه عرضه و تقاضا در اقتصاد تعیین‌کننده نرخ است.


معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه البته مدیریت نرخ بلیت‌های نوروزی از اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری است، ادامه داد: همانطور که برای اربعین و به منظور مدیریت بازار نرخ‌های مصوب اعلام شد، برای بلیت پروازهای نوروزی نیز قرار است طی مذاکره و مشورت با شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های توافق شده اعلام شود که در حال انجام است.


وی تاکید کرد: هر چند آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم توسعه از آذرماه امسال اجرا شد و نرخ بلیت از طرف سازمان هواپیمایی اعلام نمی‌شود، برای مدیریت بازار و گذر از دوره پرتقاضا و پر مسافر نوروز با هماهنگی ایرلاین‌ها نرخ‌های توافقی تعیین می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: تقاضا برای خرید بلیت‌های نوروزی از اواخر بهمن و اوایل اسفند آغاز می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته