دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 09:37

اتحادیه عرب حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد/ مخالفت عراق و لبنان با سیاست‌های ضد ایرانی آل سعود

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای که با مخالفت دو کشور عضو ازجمله عراق و لبنان همراه شد، علاوه بر حمایت کامل از عربستان سعودی، حمله به مکان‌های دیپلماتیک این کشور در ایران را محکوم کرد.
کد خبر : 60809

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، واس، اعضای اتحادیه عرب به جز لبنان و عراق، در پایان نشست اضطراری روز گذشته (یکشنبه) در قاهره، به حمایت از این بیانیه رای دادند.


در این بیانیه درباره توافق میان اعضای این اتحادیه برای اتخاذ اقداماتی مشترک علیه ایران موضعی اتخاذ نشده است. بر طبق این بیانیه، کمیته مشترکی برای گفت‌وگو و مذاکره درباره این بحران و مشورت درباره اقدامات احتمالی آینده ایجاد خواهد شد.


نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب، در نشست روز گذشته که به درخواست عربستان انجام شده بود، ایران را به انجام اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرد.


وی در بخشی از سخنانش از شرکت‌کنندگان در نشست خواست تا با اتخاذ سیاستی قوی و روشن از ایران بخواهند تا از هرگونه مداخله در امور کشورهای عربی خودداری کند.


عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، نیز به‌عنوان دیگر سخنران نشست، مواضع ایران در قبال کشورش را محکوم و ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی و تضعیف امنیت منطقه متهم کرد.


تنش در روابط میان ایران و عربستان به‌دنبال اعدام شیخ نمر، روحانی معترض شیعه، از سوی عربستان و متعاقب آن حمله مشکوک گروهی تندرو به مکان‌های دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد افزایش یافت.


این در حالی است که روز شنبه نیز شش کشور عرب حوزه خلیج‌فارس در نشستی اضطراری که در ریاض برگزار شده بود، با صدور بیانیه‌ای دخالت ایران در امور عربستان و سایر کشورهای منطقه را محکوم کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته