دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1400 - 10:05
رئیس سازمان نظام پزشکی تهران خبر داد؛

رونمایی از طرح بازگشت پزشکان خارج کشور در آینده‌ نزدیک

سید مؤید علویان از رونمایی از طرح بازگشت پزشکان خارج کشور در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 606729
رونمایی از طرح پزشکان خارج کشور در آینده

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید مؤید علویان در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۰ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی یک تشکل صنفی بزرگ در کشور است و مطابق قوانین و مقررات و قانون نظام پزشکی اهداف و وظایفی دارد.


وی افزود: شرایط سختی را ملت ایران و کادر درمان دارند و روزانه ارقامی را از فوتی‌های کرونا می‌شنویم.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه تلاش‌های کادر درمان بسیار چشمگیر بوده است، گفت: باید کمک کنیم از این صنف خدمتگزار حراست و حفاطت شود و ما به عنوان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ اولین پیام را به وزارت بهداشت داریم.


علویان بیان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا برنامه‌های نظام سلامت در کشور پیشبرد داشته باشد و یکی از خواسته‌های جدی ما در بحث کرونا است.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران افزود: ما در ستاد کرونا حضور نداریم اما برای حضور آمادگی داریم. نظام پزشکی و انجمن‌های علمی، متشکل از اساتید دانشگاه‌ها و بدنه علمی کشور هستند.


وی گفت: پیام دوم ما حفظ و حراست از کرامت جامعه پزشکی هست و این جامعه مورد اعتماد مردم باید با خدمات خوب و صادقانه ارتقا پیدا کند .


علویان بیان کرد: امسال تبریک روز پزشک بسیار سخت بود، چراکه داغ خانواده های داغ دار تازه می‌شد و کار درمان در راستای خدمات رسانی به مردم جانفشانی کردند.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه مسئولان باید قدر کادر درمان را بدانند افزود: انشاالله حوزه هنری و کلوب‌های ورزشی و ... را در سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ فعال خواهیم کرد.


وی گفت: اجتماعی شدن نظام پزشکی جزو اهداف جدی ما هست و باید در بدنه جامعه حضور فعال پیدا کنیم. ما به شفافیت معتقدیم و قرار است تمام فعالیت ها و مکاتبات ما دیده شود.


علویان با اشاره به چالش‌های بحث های حاکمیتی بیان کرد: در مباحث اخلاق حرفه‌ای و حفظ حقوق بیمار پایبند هستیم و خودمان را مکلف به رعایت حقوق بیمار میدانیم.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه ما معتقدیم رسانه برای ما یک فرصت است افزود: انتظاری از رسانه به جز وظایف ساختاری نداریم و تمامی شکایات از رسانه ها باطل می‌شود.


وی گفت: از طرح بازگشت پزشکان خارج کشور هم در آینده رونمایی خواهیم کرد و باید با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.


علویان با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد یک پل شفاف با مجلس شورای اسلامی هستیم گفت: در حوزه رفاهی نیز پیگیر مسائل مختلف با بانک‌ها و ... هستیم و در لواسان زمین نمی‌خریم و قرار نیست به دنبال ماشین‌ها و زمین‌های لوکس برویم و از پزشکان جوان حتما حمایت خواهیم کرد.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران افزود: تهران بزرگ برای کسانی که بخواهند دخالت غیر مجاز در امور پزشکی انجام دهند ناامن هست و ما با تدبیر و اقتدار با هرگونه دخالت غیر مجاز برخورد می‌کنیم.


علویان با بیان اینکه در حوزه تعرفه‌گذاری باید عدالت رعایت شود گفت: در نظام تعرفه‌گذاری یک بی عدالتی وجود دارد و باید در مورد آن صحبت کرد، همچنین هزینه تمام شده باید با تعرفه هماهنگ باشد.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: در سال‌های اخیر هزینه تمام شده بیشتر از تعرفه‌ها بوده و می‌توانیم با بخش‌های حاکمیتی وارد مذاکره شویم.


وی با اشاره به حفظ منافع صنف افزود: در حال حاضر بیمه یکپارچه نیست و بیمه‌ها باید یک سامانه یکپارچه داشته باشند.


علویان بیان کرد: متولیان امور دستیاری در وزارت بهداشت باید برنامه های خود را اصلاح کنند و ما روز جهانی پیشگیری از خودکشی داریم و باید برنامه ها و همکاری‌هایی را با وزارت بهداشت داشته باشیم.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: باید برای کاهش ازدحام تعداد اتوبوس‌ها و... افزایش پیدا کند و برخی محدودیت‌ها را باید بعد از انجام واکسیناسیون کاهش دهیم تا مردم آسیب نبینند.


وی افزود: باید از کادر درمان محافظت شود و خوشبختانه قطار واکسیناسیون سرعت گرفته و قرار است به زودی روزانه نزدیک به ۲ میلیون دز واکسن تزریق شود.


علویان بیان کرد: ما باید درباره کاهش جمعیت فکری کنیم و با راه و روش درست اقداماتی انجام شود تا کوکان سالم به دنیا آیند.


رئیس سازمان نظام پزشکی تهران درباره فعالیت پزشکان اینستاگرامی گفت: باید فضای مجازی را باور کنیم و در این فضا هر اقدامی می‌تواند انجام شود.


وی افزود: مطابق قوانین و مقررات اگر خلافی صورت گیرد برخورد می‌کنیم و تجویز در فضای مجازی نداریم و باید از این فضا به درستی انجام شود.


در حال تکمیل….


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته