دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور:

نباید مطب‌ها در شهرستان‌ها تعطیل شوند/ همه‌گیری کرونا تا یک سال ادامه دارد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نباید مطب ها را تعطیل کنیم زیرا اگر مطبی در یک شهرستان تعطیل شود، بیماران شهرستانی به تهران سفر می کنند و به دلیل شلوغی مجبور می شوند در تهران بمانند و همین موضوع موجب سخت‌تر شدن شرایط  می‌شود.
کد خبر : 503360
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.jpeg

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  محمد جهانگیری ظهر امروز در نشست خبری مجازی با عنوان پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت با اشاره به بالا رفتن زحمات کادر درمان توسط کرونا  اظهار کرد: ویروس کرونا باعث  بالا رفتن زحمات کادر درمانی شده و شرایط سختی را به تمامی این عزیزان وارد کرده است؛ لذا تمام اقشار جامعه مانند پزشکان، خدمه بیمارستان، داروسازان و دندانپزشکان در میزان سلامت و ارتقا این موضوع نقش مهمی دارند و مردم باید با همدلی و همکاری پروتکل های بهداشتی را رعایت و با این کار از تمام مدافعان سلامت حمایت کنند.


وی افزود: جامعه پزشکی همیشه در راس ارائه خدمات در کنار مردم خواهد بود و حالا هم مانند قبل به عنوان تکیه گاه به خوبی عمل می‌کنند،  روندپیشروی  ویروس کرونا در کل جهان  رو به افزایش است  و در  کشور ما نیز ابتلا به کرونا رو به افزایش است، اگر ما در شرایط فعلی ناگوار اقتصادی، توجه به زیرساختها نداشته باشیم، حتما مشکل خواهیم داشت و ممکن است آثار مخربی داشته باشد.


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: جامعه پزشکی در این روزها بیشترین  مراجعه را در بخش سرپایی دارد، خدمات سرپایی مهم ترین رکن ارائه خدمت در مطب ها و کلینیک ها است؛ همچنین از تمام کادر درمان می‌خواهیم تا پروتکل های بهداشتی را در مواجهه با بیماران به دقت رعایت کنند؛ همچنین از رسیدگی به بیماران مزمن و زمینه ای غافل نشوند، ما در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم باید در کنار هم باشیم.


وی ادامه داد: همه‌گیری کرونا تا یک سال ادامه دارد، همین امر موجب می‌شود که از بیماری های زمینه ای غافل نشویم. ما باید از تمام ظرفیت های موجود پزشکی برای خدمات درمانی استفاده کنیم، باید توجه داشت که تمام مراجعه کنندگان به مطب ها مشکوک به کرونا هستند و به همین دلیل موجب ناقل شدن پزشکان می شوند.
جهانگیری اظهار کرد: با توجه به ارقامی که وزارت بهداشت از مبتلایان و جان باختگان اعلام کرده است بهتر است مردم با رعایت نکات بهداشتی از کادر درمان حمایت کنند. حتما باید از تمام ظرفیت های کادر درمان استفاده شود و پزشکان هم با صلابت کار کنند. ما به وزارت بهداشت ابلاغ کرده ایم که پروتکل ها باید سختگیرانه تر شود.


وی بیان کرد: ما نباید مطب ها را تعطیل کنیم زیرا اگر مطبی در یک شهرستان تعطیل شود، بیماران شهرستانی به تهران سفر می کنند و به دلیل شلوغی مجبور می شوند در تهران بمانند و همین موضوع موجب سخت تر شدن شرایط  می‌شود. پس بهتر است اقدامات پزشکی فوری انجام شود و نوبت دهی ها به تعویق نیفتد.


جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره تعیین سن برای رسیدگی به بیماران گفت: جدا کردن افراد بر اساس سن به هیچ عنوان وجود ندارد. در حال حاضر ظرفیت‌ها مناسب است و اصلا تصور این موضوع هم وجود ندارد. این موضوع مورد تایید سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هم نیست.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته