دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1400 - 01:40

نیروی هوایی هند به دنبال جنگنده جدید

فرمانده نیروی هوایی هند گفته است که در تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها فروند جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد.
کد خبر : 606403
جنگنده هندی تجاس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، برآوردهای تازه نیروی هوایی هند نشان می‌دهد که این کشور برای تقابل با رقبای منطقه‌ای، به صدها جنگنده جدید و پیشرفته نیاز دارد.


به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیروی هوایی هند در حال حاضر دارای ۳۰ اسکادران جنگنده برای مقابله با تهدیدهای چین و پاکستان است. از آنجا که این نیرو قبلاً بازنشستگی جنگنده‌های «میگ-۲۱» خود را در چند سال آینده اعلام کرده است، بنابر این برای حفظ قدرت خود نیاز به صدها جنگنده دارد.


«راکش کومار سینگ بهادوریا» فرمانده نیروی هوایی هند در پاسخ به کمبود شدید جنگنده ‌گفته است که این نیرو به دنبال خرید ۳۵۰ فروند جنگنده دیگر از جمله ۸۳ فروند «تجاس» تولید داخل در ۲۰ سال آینده است.


او که در اجلاس مهندسی صنایع هوافضای هند حضور داشت گفت که در حال حاضر، این نیرو با کمبود ۱۲ اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۸ تا ۲۰ جنگنده است) برای مقابله با تهدیدهای ادعایی ناشی از چین و پاکستان مواجه است.


هند ۳۶ فروند هواپیمای «رافال» از فرانسه با هزینه حدود ۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ سفارش داد. این اولین خرید عمده هواپیماهای جنگی هند در ۲۳ سال گذشته البته پس از ورود جنگنده‌های «سوخو-۳۰» روسیه به این کشور بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب