دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1400 - 00:43
بلینکن:

نزدیک به نقطه‌ای هستیم که بازگشت به برجام منافعی برایمان ندارد

وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی‌خواهم تاریخی را برای آن تعیین کنم؛ اما در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که بازگشت به برجام منافع کمتری برای آمریکا ایجاد می‌کند.
کد خبر : 606396
آنتونی بلینکن



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود بی اشاره به خروج یک‌جانبه کشورش از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گفت: زمان برای بازگشت به برجام در حال تمام شدن است.


وزیر خارجه آمریکا در این باره اضافه کرد: نمی‌خواهم تاریخی را برای آن تعیین کنم؛ اما در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که بازگشت به برجام منافع کمتری برای آمریکا ایجاد می‌کند.


به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» در این باره ادامه داد: به نقطه‌ای که بازگشت به برجام همان دستاوردهای توافق اولیه را مجدداً ایجاد نکند، نزدیک‌تر می‌شویم؛ زیرا با گذشت زمان، برنامه هسته‌ای ایران رو به پیشرفت است، این کشور از سانتریفیوژهای پیشرفته‌ تری استفاده می‌کند، مواد هسته‌ای بیشتری را غنی‌ سازی می‌کند، دانش بیشتری کسب کرده و بنابراین نقطه‌ای وجود خواهد داشت که در آن، اکتساب تمامی منافع برجامی از طریق بازگشت به همان توافق دشوارتر خواهد بود.


وی بی اشاره به کارشکنی های متعدد واشنگتن در ۶ دُور از نشست های وین در ادامه اضافه کرد: مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران برای همیشه ادامه نخواهد داشت و گذشت زمان شرایط را پیچیده تر می‌کند. احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مدت معینی دارد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته