دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1400 - 08:00

چگونگی بررسی پرونده استاد واحد تهران شمال/ پرونده در هیئت عالی تجدیدنظر باردیگر بررسی می‌شود

رئیس مرکز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی چگونگی بررسی پرونده استاد واحد تهران شمال را تشریح کرد.
کد خبر : 605847
محسن بزرگی

محسن بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره نحوه رسیدگی به پرونده استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران اظهار کرد: پرونده استاد تهران شمال در دو هیئت رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران و هیئت تجدیدنظر مستقر در سازمان مرکزی بررسی و رأی آن صادر شده است.


وی درباره ساختار هیئت انتظامی رسیدگی به تخلفات استادان بیان کرد: این هیئت متشکل از 3 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل است که رئیس هیئت یکی از معاونان آموزشی از واحدهای استان به پیشنهاد رئیس استان است. سایر اعضا شامل مدیر حقوقی از دفاتر حقوقی استان، یک عضو هیئت علمی معارف به پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دو عضو علی‌البدل که یکی از آن‌ها باید حقوقی باشند، هستند.


رئیس مرکز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: احکام این هیئت استانی در صورت نیاز به هیئت تجدیدنظر که مستقر در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است ارجاع داده می‌شود. حکم استاد واحد تهران پس از بررسی در هیئت انتظامی استانی به هیئت تجدیدنظر نیز ارجاع داده شد.


وی درباره ساختار این هیئت نیز گفت: یکی از مدیران سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی که عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست رئیس هیئت است، معاون فرهنگی، دو نفر حقوقدان از اعضای هیئت علمی دانشگاه و یکی از مدیران امور حقوقی دیگر اعضای این هیئت هستند.


بزرگی بیان کرد: با وجود صدور حکم واحد تهران شمال در این دو هیئت دکتر طهرانچی دستور توقف حکم را صادر کرده‌اند و این حکم هم‌اکنون به هیئت عالی تجدیدنظر دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: این هیئت یک هیئت بالادستی و بیرونی است که بر اساس مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال87 ایجاد شده است. بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ آن دسته از تصمیمات و آراء نهائی و قطعی صادره در هیئت‌ها و کمیته‌های تخصصی فعال در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی مصوب، ازجمله؛ تصمیمات و آراء نهائی هیئت‌های امناء، ممیزه و انتظامی اساتید و کمیته انضباطی دانشجویان و همچنین تصمیمات و آراء نهائی در خصوص بازنشستگی، ارتقاء، ارزیابی و پذیرش علمی، بورس دانشجویان و فرصت مطالعاتی که صرفاً در رابطه با امور و شئون تخصصی علمی، آموزشی و پژوهشی صادر شده باشد، قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی نخواهد بود.


وی ادامه داد: به  وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اجازه داده شده که هیئت عالی تجدیدنظر تشکیل دهند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز این هیئت را دارد. این هیئت در دانشگاه آزاد اسلامی متشکل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان رئیس هیئت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس مرکز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان عضو و دبیر هیئت، معاون تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، دو نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب شورا و سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه به انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس مرکز حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: همان‌طور که مشاهده می‌شود این هیئت 9 عضو دارد که جلسات با حضور 7 عضو رسمیت پیدا می‌کند و تصمیمات با رأی اکثریت نسبی اتخاذ می‌شود. این هیئت جایگزین مراجع قضایی است چراکه مسائلی که به این هیئت ارجاع می‌شود از شمول رسیدگی قضایی خارج است.


بزرگی بیان کرد: جلسات این هیئت به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و آخرین جلسه این هیئت عالی 20 مردادماه تشکیل شده است و بنابراین اواخر شهریورماه جلسه بعدی هیئت برگزار خواهد شد و پرونده استاد واحد تهران شمال پس از ارجاع در نوبت بررسی قرار می‌گیرد.


وی اعلام کرد: به دلیل توقف حکم استاد واحد تهران شمال از سوی دکتر طهرانچی و تا زمانی بررسی پرونده در هیئت عالی تجدیدنظر این استاد می‌تواند به فعالیت خود در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دهد تا حکم مناسب در هیئت تجدیدنظر صادر شود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته