دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1400 - 11:13
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با آنا:

کوتاهی شهرداری در طراحی فضای سبز باعث ایجاد حادثه می‌شود

سرهنگ زینی‌وند مقدم با اشاره به پوشیده شدن تابلوها و علائم ترافیکی توسط شاخ و برگ درختان گفت: باید اقدامات لازم از سوی شهرداری در راستای نمایان شدن علائم ترافیکی انجم شود.
کد خبر : 605365
index.jpg



سرهنگ مصطفی زینی‌وند مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا درباره مشکلاتی که با پوشیده شدن تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر برای رانندگان وسایل نقلیه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات اصلی پیش روی رانندگان وسایل نقلیه در فصل بهار و تابستان، پوشیده شدن تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در پشت شاخ و برگ درختان است.


رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی به ویژه تابلوهای هدایت مسیر، باید در معرض دید رانندگان قرار گیرد تا امکان تصمیم گیری به‌موقع و انتخاب مسیر درست برای راننده وجود داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل دقت نکردن به این موضوع مهم در زمان کاشت درختان و سایر پوشش‌های‌ گیاهی در حاشیه و یا میانه معابر، همواره شاهد هستیم که برخی از این تابلوها به واسطه محصور شدن در پشت شاخ و برگ درختان کارکرد خود را از دست می‌دهند و رانندگان برای مسیریابی درست با مشکل مواجه خواهند شد.


وی با بیان اینکه اگر این اتفاق در محل خروجی‌های بزرگراه‌ها اتفاق بیفتد، احتمال ریسک خطرناک رانندگان وسایل نقلیه وجود دارد تا برای اصلاح مسیر اقدام به حرکت با دنده عقب کنند گفت: احتمال دارد راننده وسیله نقلیه‌ای به محض رویت خروجی اقدام به تغییر مسیر ناگهانی کند که همه این موارد می تواند زمینه ساز بروز یک حادثه تلخ ترافیکی باشد.




بیشتر بخوانید:


آخرین وضعیت جوی ترافیکی راه‌های کشور/ ترافیک در محور کرج _تهران نیمه‌ سنگین است


افزایش چشمگیر کشفیات پلیس فتا در حوزه جرائم سایبری




زینی‌وند مقدم بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت مداوم و مستمر در حال پایش و رصد تابلوها است و در صورت مشاهده هرگونه نقص از جمله همین موضوع کور شدن دید تابلو در پشت درختان، نسبت به پیگیری از شهرداری برای رفع نقص اقدام می‌کند تا شاهد حوادث گوناگون نباشیم.


رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: این نکته باید در بخش‌های مختلف شهرداری چه در زمان نصب و جانمایی تابلوها و مهم‌تر از آن در زمان کاشت نهال و افزایش سرانه فضاهای سبز در معابر مدنظر قرار گیرد.


زینی‌وند مقدم ادامه داد: همچنین در فصل هرس شاخ و برگ درختان نیز باید به صورتی این اقدام صورت گیرد تا در سایر فصول سال، معضل پوشش تابلو و علائم به حداقل ممکن برسد. به نظر می‌رسد هماهنگی بین بخشی در قسمت‌های مختلف شهرداری کلید حل این معضل است.


انتهای پیام/۴۰۷۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته