دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 12:12
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با آنا:

بی‌توجهی به هشدار پلیس مدرسه 50 هزار تومان جریمه در پی دارد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از حضور دانش‌آموزان تحت عنوان پلیس مدرسه در معابر تردد آنها خبر داد و گفت: اگر راننده‌ای به هشدار پلیس مدرسه توجه نکند، ضمن دریافت نمره منفی مبلغ 50 هزار تومان نیز جریمه می‌شود.
کد خبر : 40215

سرهنگ مراد مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی از اول مهر ماه کنترل سرویس‌های مدارس را آغاز می‌کند، اظهار کرد: تمامی وسایل نقلیه‌‌ای که وظیفه جابه‌جایی دانش‌آموزان را برعهده دارند، باید دارای برگه معاینه فنی معتبر، بیمه‌نامه و برچسب سرویس مدرسه باشند.


وی با بیان اینکه اگر خودرویی فاقد برچسب سرویس مدرسه باشد، مبلغ 40 هزار تومان جریمه می‌شود، افزود: به اولیا و مربیان توصیه می‌کنیم به منظور جابه‌جایی دانش‌آموزان و فرزندان خود از سرویس‌ها و رانندگان مجاز استفاده کنند.


سرهنگ مرادی با بیان اینکه خانواده‌ها از جابه‌جایی فرزندانشان توسط خودروهای غیر مجاز به طور جد خودداری کنند، اضافه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس پلیس راهور با افزایش 25 درصدی ترافیک در سطح معابر مواجه است لذا به منظور انتظام بخشی به عبور و مرور و ارتقا سطح ایمنی پلیس در آمادگی 100 درصدی به سر می‌برد.


این مقام ارشد فاتب با اشاره به اینکه پلیس راهور در مقابل تمام مدارس واقع در معابر اصلی و پر تردد حضور فعال و چشمگیری دارد، عنوان کرد: به منظور ارتقای ایمنی مقابل مدارس با هماهنگی مدیریت شهری تهران و سازمان ترافیک شهرداری حدودا 500 مدرسه در معابر اصلی را شناسایی و نسبت به ترسیم خط‌کشی عابر پیاده و نصب تابلو و علائم ایمنی محل عبور دانش‌آموزان و آرام سازی ترافیک مقابل مدارس اقدام کردیم.


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به هماهنگی با سازمان ترافیک در خصوص تردد سرویس مدارس در محدوده زوج و فرد، تصریح کرد: خودروهایی که موفق شدند از سازمان تاکسیرانی برچسب سرویس مدارس دریافت کنند، مجاز به تردد در بازه‌ای از زمان در صبح و بعداز ظهر در محدوده زوج و فرد هستند.


وی ادامه داد: از اول مهر ماه پلیس راهور با اعزام افسران کارشناس و مجرب به تمامی مدارس ابتدایی در خصوص آموزش قوانین به دانش‌آموزان که در واقع آینده‌سازان کشور هستند، اقدام می‌کند.


سرهنگ مرادی با اشاره به آموزش‌هایی که در این کلاس‌ها ارایه می‌شود، بیان کرد: دانش‌آموزان ابتدایی در این آموزش‌ها با نحوه تردد صحیح از خیابان، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همین‌طور تابلوها و علائم آشنا می‌شوند و با این عمل در واقع سلامت واقعی دانش‌آموزان تامین می‌شود.


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آماده‌سازی برخی از دانش‌آموزان به منظور ایفای نقش پلیس مدرسه اضافه کرد: از بین دانش‌آموزان مدارس برخی انتخاب می‌شوند و با پوشیدن لباس پلیس و در دست داشتن پرچم نقش پلیس مدرسه را ایفا می‌کنند. آنها به سایر دانش‌آموزان در تردد از عرض خیابان یاری می‌رسانند. این امر در واقع مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان را در عرصه حمل و نقل، ترافیک و اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات افزایش می‌دهد.


سرهنگ مرادی تاکید کرد: اگر راننده‌ای به هشدار پلیس مدرسه توجه نکند ضمن دریافت نمره منفی مبلغ 50 هزار تومان نیز جریمه می‌شود.


این مقام ارشد فاتب در پایان به تمامی شهروندان توصیه کرد با توجه به افزایش ترافیکی در مهرماه شهروندان تهرانی تا آنجا که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در سفرهای شهری خود مدیریت زمان به خرج دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته