دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1400 - 12:29
اقبالی در گفت‌وگو با آنا:

بخت چندانی برای شکست عراق نداریم/ مقابل سوریه با آشفتگی برنده شدیم

مدرس فیفا گفت: در حالی برابر سوریه برنده شدیم که بازی سردرگم و آشفته‌ای انجام دادیم و با چنین وضعیتی بخت زیادی برای شکست عراق نخواهیم داشت.
کد خبر : 604979
دیدار تیم‌های ایران و سوریه

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله نهایی گزینشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مصاف با سوریه به برتری یک بر صفر دست یافت. با توجه به تساوی در دو دیدار دیگر گروه میان کره جنوبی و عراق، امارات و لبنان، شاگردان دراگان اسکوچیچ در صدر جدول گروه A ایستادند. با این وجود نمایش ملی‌پوشان کشورمان رضایت عمومی را به همراه نداشته و این موضوع در بازتاب پیروزی یوزهای ایرانی مشهود است.


برنامه‌های راهبردی نداشتیم


مسعود اقبالی با انتقاد از شکل بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه اظهار کرد: برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتیم. از سویی دیگر بازیکنان تیم ملی از لحاظ مهارت‌های قردی ایراد دارند و یکی از تیم‌های ضعیف آسیا در این زمینه هستیم. تیمی که هدفش صعود به مرحله نهایی جام جهانی است باید برنامه‌های راهبردی و استراتژیک داشته باشد اما در دیدار با سوریه چنین موضوعی را حس نکردم و با آشفتگی برنده شدیم. این تیم نیاز به سبک مشخص و هدفمندی دارد و علت اینکه دچار ضعف در چنین مقوله ای هستیم عدم انجام کارهای زبربنایی در فوتبال ملی است. بازیکنان ما نباید در کنترل توپ دچار مشکل باشند و نتوانند با داشتن چنین قابلیتی در خلق موقعیت نقش داشته باشند.


وی با اشاره به این موضوع که نمایش ضعیفی را که برابر سوریه شاهد بودیم از بازیکنان تیم ملی بوده است، بیان کرد: بهترین بازیکنان فوتبال ایران دچار ایرادهای مهمی هستند و در روزی که می‌توانستیم برابر یکی از تیم‌های ناآماده آسیا که به نظرم تیمی درجه سه است با نتیجه بهتری برنده شویم تنها برد یک بر صفر را به دست آوردیم. سیستم خوبی برای تیم ملی طراحی نشده بود و مهدی طارمی که در پورتو یکی از بازیکنان اثرگذار محسوب می‌شود در تیم ملی کشورش سردرگم است و وظایف محوله به او به خاطر ارتباط ناقص دیگر اعضای تیم با این بازیکن دچار ضعف و مشکل است.


اتفاقی به سوریه گل زدیم


مدرس فیفا نیاز به ارتباط منطقی میان بازیکنان تیم به خصوص با خط حمله را اولویتی مهم خواند و تصریح کرد: طارمی نمی‌تواند به درستی توپ بگیرد و آن را تبدیل به موقعیت کند. در پخش توپ بین اعضای تیم نقص مشهودی را حس کردم و دلیل آن ناآگاهی بازیکنان نسبت به وظایف‌شان بود. بازیکنان با این شرایط در بازی‌های بعدی به مشکل می‌خورند. اگر آگاهی محیطی لازم در میان بازیکنان وجود داشت آنها بازی بهتری انجام می‌دادند ولی فقدان این آگاهی باعث شد تا نمایش خوبی مقابل سوریه نداشته باشیم و بر اثر یک اتفاق به گل برتری برسیم.


وی فقدان بازی تدارکاتی را پیش از دیدار با سوریه یکی از دلایل مهم برای نمایش ضعیف ملی‌پوشان دانست و عنوان کرد: بیشتر بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی لژیونر هستند و وقتی نداشتند تا در کنار هم بازی کنند. برای همین هم هماهنگی خوبی میان آنها شکل نگرفت. جالب اینکه تعدادی آنها در حال بازی برای تیم‌های باشگاهی‌شان هستند و در فرم بازی بودند اما برخی از آنها اطلاعات دقیقی از نحوه بازی‌شان در دست نیست. نفرات داخلی هم مدتی است به خاطر تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر خارج از شرایط بازی هستند و طبیعی است نتوانند در حد مورد انتظار بازی کنند.




بیشتر بخوانید:





صعود به جام جهانی دشوارتر می‌شود


اقبالی با تأکید بر این موضوع که فوتبال بر مبنای علم است، تصریح کرد: دلیل اینکه در دیدار با سوریه شاهد آمادگی 100 درصد ملی‌پوشان نبودیم به خاطر رعایت نکردن اصول علمی بوده است. بخش عمده‌ای از بازیکنان ایران در دیدار با سوریه آمادگی فیزیکی مناسبی نداشتند و در چنین حالتی نمی‌توان توقع داشت از لحاظ تاکتیکی در فرم مطلوبی باشند. با این شرایط صعود به جام جهانی دشوارتر می‌شود و در دیدارهای بعدی احتمال دارد نتیجه‌ای که دلخواه مردم ایران است به دست نیاید.


مدرس فیفا غیبت دراگان اسکوچیچ را روی نیمکت تیم ملی آنچنان مؤثر ندانست و اظهار کرد: میان اسکوچیچ و دستیارش که از کنار زمین تیم را هداست می‌کرد تفاوت چندانی ندیدم. ضمن اینکه کریم باقری هم حضور داشت و می‌توانست به بازیکنان کمک کند. 70 درصد موفقیت تیم بستگی به بازیکنان دارد که در انجام امور محوله به شرطی که اطلاعات لازم به آنها منتقل شده باشد، بتوانند به درستی انجام وظیفه کنند. با روندی که در دیدار با سوریه دیدم مقابل عراق بخت چندان و زیادی برای کسب نتیجه داریم و چه بسا بازنده شویم چون این تیم با تساوی در خانه کره جنوبی، انگیزه بیشتری پیدا کرده و خود را در حد یک مدعی می‌بیند. سوریه اگر جسارت و دقت بیشتری داشت شاید بازنده نمی‌شد و دلیل آن فضایی بود که بازیکنان ایران به این تیم دادند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته