دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک کارشناس آب مطرح کرد؛ آلودگی آب‌های زیرزمینی با شیرابه زباله در منطقه کهریزک

یک کارشناس آب با انتقاد از آلودگی آب‌های زیر زمینی با شرابه زباله‌ها در منطقه کهریزک گفت: عمده‌ترین معضل در بخش آب‌های زیرزمینی بی‌برنامگی و عدم مدیریت است.
کد خبر : 60458

فاضل تاراس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه با وجود مکانیزه بودن روش‌های دفع زباله در تهران، باز هم با نفوذ شیرابه‌ها در سفره‌های آب زیر زمینی مواجه هستیم، افزود: زباله پس از دفن تولید شیرابه می‌کند که این شیرابه‌ها موادی از قبیل نیترات‌ها، فلزات سنگین و یون‌های مضر را وارد آب‌های زیر زمینی می‌کنند.


وی تصریح کرد: آب به اندازه کافی وجود دارد اما باید آن را از مصرف بیش از حد و آلودگی‌ها حفظ کنیم. به عبارت دیگر مصرف بی‌رویه و آلوده کردن آب به دست انسان دو شاخص نابودکننده آب‌های زیرزمینی به شمار می‌روند.


معاون فنی شرکت مهندسی مشاور کاوان دشت پیشگام بیان کرد: اکنون 96 درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود. این در حالی است که کشاورزی ما همواره سنتی بوده است و کشاورزی مکانیزه‌ای نداریم.


وی با تاکید بر اینکه ما کم‌تر آب را برای شرب مصرف می‌کنیم، ادامه داد: اگر گفته می‌شود که آب شرب کم است به این معناست که میزان تخصیص ما برای بخش شرب پایین است وگرنه منابع آبی وجود دارند اما در بخش کشاورزی به هدر می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته