دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1400 - 19:06

عقد قرار داد 6 طرح برون دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان

در راستای ارتباط هر چه بیشتر، بخش های مختلف اجرایی ، کشاورزی و صنعتی با دانشگاه، واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی خرم آباد و دورود از واحدهای تابع استان لرستان از ابتدای سال 1400 تا پایان مرداد این سال ، 6 طرح برون دانشگاهی را عقد قرارداد نموده اند.
کد خبر : 604205
عقد قرار داد 6 طرح  برون دانشگاهی  در دانشگاه آزاد اسلامی  استان لرستان

رضا میر دریکوند رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان در گفتگو با خبر نگار خبر گزاری آنا در  خرم آباد با اعلام این خبر گفت: از مأموریت ها و وظایف مهم دانشگاهها اجرای پژوهش ها و تحقیقات مبتنی بر نیاز جامعه است و دانشگاهها با اجرای این نوع تحقیقات می توانند سهم بسزایی در حل مشکلات بخش های مختلف جامعه داشته باشند.


وی افزود: این گونه طرح ها بایستی مشکلی را که از طرف بخش های بیرون از دانشگاه اعلام می گردد را در قالب یک تحقیق مورد بررسی قرار داد و راه های علمی حل آن را ارایه نمایند .  بدون شک پژوهش هایی که ایده اجرای آنها مبتنی بر نیاز یک بخش اجرایی است. در جای خود، می تواند بسیار موثر واقع شود..


 دریکوند بیان داشت این طرح ها مربوط به  بخش های دامپزشکی، خدمات، مراکز صنعتی  و اجرایی می باشند که به سفارش استانداری لرستان ، دامپزشکی، شرکت توزیع برق استان لرستان و پالایشگاه شازند اراک انجام خواهد شد.


وی مهم ترین این طرح ها  را  بررسی میزان باقیمانده های دارویی در طیور کشتاری استان ، طراحی و ساخت دستگاه لانچر پرتاب کننده سیم در بحران سیل، به ترتیب با اعتباری بالغ بر 600  و 2100 میلیون ریال عنوان کرد .


دریکوند افزود :  مبلغ کل قرارداد 6 طرح مذکور 6218 میلیون ریال بوده است  ، که امیدواریم با انجام این طرح ها توسط اعضای هیأت علمی و انتشار نتایج آن گامی هر چند کوچک در حل مشکلات بخش های فوق برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته