دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1400 - 21:57
معرفی|

خبرگزاری آنا را بیشتر بشناسید

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس اینترنتی www.ana.press در راستای بسط تعامل فضای دانشگاهی کشور با سایر عرصه‌های فرهنگی-سیاسی-اقتصادی و اجتماعی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد.
کد خبر : 603944
خبرگزاری آنا

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی با نام اختصاری خبرگزاری آنا، (به انگلیسی Azad News Agancy - ANA) از ابتدای اردیبهشت ۱۳۸۳ در راستای بسط تعامل فضای دانشگاهی کشور با سایر عرصه‌های فرهنگی-سیاسی-اقتصادی و اجتماعی و مطالبه خبری اقشار دانشگاهی کشور فعالیت خود را آغاز کرد. خبرگزاری آنا در رتبه بندی سایت الکسا در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ در رتبه ۳۱۴ ایران و ۵۹۱۵ جهان قرار گرفت.


تاریخچه خبرگزاری آنا


خبرگزاری آنا پس از چند تغییرات مدیریتی و در سال ۱۳۹۱، موفق به اخذ مجوز رسمی خبرگزاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. تا پیش از دریافت مجوز رسمی، باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، به عنوان رسانه رسمی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شناخته می‌شد.


خرداد ۱۳۹۶ علی محمد نوریان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی، یاسر احمدوند را به عنوان سرپرست خبرگزاری آنا منصوب کرد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ و پس از تغییر مدیریتی در دانشگاه آزاد، حسن کربلایی که پیش از آن سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس بود، مدیریت این خبرگزاری را برعهده گرفت. این رسانه تا چندی پیش ذیل مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کرد و مدتی است زیر نظر هیئت امنا و به صورت مستقل اداره می‌شود. در حال حاضر مرتضی خلفی‌زاده مدیرعامل این خبرگزاری است. وی پیش از این در سمت معاونت بخش مکتوب و رسانه های نوین باشگاه خبرنگاران جوان بوده است. در سوابق خلفی زاده؛ عضویت در شورای سردبیری روزنامه افکار در سال ۹۶، سردبیری جهان نیوز، سردبیری و خبرنگاری در برخی از سایت‌های خبری و رسانه‌هایی چون همشهری، هفته‌نامه آینده‌سازان و روابط عمومی انتشارات صداوسیما (سروش) آمده است. محمد جواد مشتهر سردبیر کنونی این خبرگزاری است که وی پیش از این سردبیر گروه سیاسی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان بوده است.



مدیران عامل خبرگزاری آنا




  • مرتضی خلفی‌زاده (۵ تیر ۱۳۹۸-اکنون)

  • حسن کربلایی (۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - تیر ۱۳۹۸)

  • یاسر احمدوند (۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - خرداد ۱۳۹۷)

  • مریم جمشیدی (۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - خرداد ۱۳۹۶)

  • نرگس رجایی (۱۰ آذر ۱۳۹۲ - اسفند ۱۳۹۲)

  • رضا همدانچی (اسفند ۱۳۹۰ – ۳۱ شهریور ۱۳۹۲)

  • محمدرضا کریمی (خرداد ۱۳۸۳ - اسفند ۱۳۹۰)


سرویس‌های خبری خبرگزاری آنا



خبرگزاری آنا در ۱۳ گروه فناوری، دانشگاه، جامعه، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، ورزش، استان‌ها، جهان، عکس، رسانه‌های دیگر، بازار و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.


فناوری


سرویس فناوری همه دستاورهای عملی از جمله اختراعات و کشف‌هایی که در ایران و دنیا در تمامی حوزه‌ها انجام می‌شود را پوشش می‌دهد. این گروه در حوزه فناوری ایران، فضای مجازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علم، فناوری جهان، علم و فناوری دانش بیان فعالیت دارد.


دانشگاه


در سرویس دانشگاه همه رویدادهای مرتبط با آموزش عالی کشور و به‌طور ویژه رویدادهای مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی پوشش داده می‌شود. حوزه‌هایی همچون فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، رویدادهای اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی، پایان‌نامه، تشکل‌های دانشگاهی، دانش‌بنیان، فرهنگی و هنری و ورزشی در دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های مد نظر این سرویس است.


سیاست


آخرین تحولات مربوط به حوزه سیاست داخلی اعم از رویدادهای مرتبط با دولت، مجلس، احزاب و گروه‌های سیاسی، امام و رهبری و امنیتی دفاعی در گروه سیاست مورد بررسی و نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.


جهان


در جهان به‌صورت لحظه‌ای آخرین تحولات و رویدادهای مهم در اقصی نقاط جهان پوشش داده می‌شود. همچنین اخبار حوزه‌های مربوط به سیاست خارجی و هسته‌ای را می‌توان در این سرویس دنبال کرد. حوزه پوشش این سرویس اخبار و گزارش‌هایی در زمینه‌های آمریکا و اروپا، غرب آسیا و محور مقاومت، آسیا، آفریقا و سیاست خارجی و بین‌الملل است.


اجتماعی


سرویس اجتماعی ازجمله سرویس‌های تحریریه در رسانه‌ها و مطبوعات است که بیشترین سطح تعامل و ارتباط را با مخاطبان خود به سبب حوزه‌هایی که در آن وجود دارد برقرار می‌کند. این سرویس موضوعاتی همچون آموزش و پرورش، حقوقی و قضایی، رفاه اجتماعی، انتظامی و حوادث، محیط زیست، مسائل و مشکلات شهری، میراث فرهنگی، اخباری در حوزه رسانه، پزشکی و بهداشت و درمان، سفر و گردشگری و موضوعاتی درباره زنان، خانواده و جوانان را پیگیری می‌کند.


اقتصادی


سرویس اقتصادی ازجمله سرویس‌هایی است که سعی دارد به مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های اقتصادی بپردازد و زبان گویای مردم در قبال مشکلات این حوزه باشد. حوزه‌هایی همچون اقتصاد کلان و بودجه، اینترنت و موبایل، نفت و انرژی، مسکن و شهرسازی، تعاون و کارآفرینی، صنعت و معدن، کشاورزی و امور دام، بورس، بانک، بیمه، پول، ارز و طلا و اقتصاد بین‌الملل از جمله مهمترین سرفصل‌های خبری این سرویس است.


فرهنگ


سرویس فرهنگ ازجمله سرویس‌های پرمخاطب در خبرگزاری آناست که به‌صورت فراگیری به حوزه‌های ادبیات و هنر می‌پردازد. در این سرویس اخباری از حوزه ادبیات و کتاب، حماسه و مقاومت، معارف اسلامی، رادیو و تلویزیون، موسیقی و هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر، آیین و اندیشه، حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه منعکس می‌شود.


ورزش


سرویس ورزش از جمله سرویس‌های پرمخاطب در خبرگزاری است که سعی دارد به همه مسائل حوزه ورزش بپردازد. در این گروه سعی شده علاوه بر حوزه فوتبال که از مخاطبان بالایی نیز برخوردار است به حوزه منهای فوتبال پرداخته شود تا حق مطلب درباره سایر رشته‌های ورزشی و رشته‌های خاص دیگر ادا شود. «فوتبال و فوتسال»، «توپ و تور»، «کشتی و وزنه‌برداری»، «ورزش‌های رزمی»، «ورزش بانوان»، «ورزش دانشگاهی» ازجمله زیر سرویس‌های این سرویس خبری است.


استان‌ها


سرویس استان‌ها مسئول پوشش اخبار مرتبط با حدود ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ استان کشور است؛ درواقع هر واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی بالقوه نمایندگی خبرگزاری آنا را نیز در اختیار دارد. نمایندگی در هر دانشگاه با تولید خبر و ارسال آن به واحد مرکزی خبرگزاری در تهران همکاری می‌کند؛ به‌طور متوسط روزانه ۱۰۰ خبر و گزارش از واحدهای دانشگاهی برای سرویس استان‌های خبرگزاری آنا ارسال می‌شود. بطور کلی سرویس استان ها تمامی فعالیت‌های انجام‌شده در واحدهای استانی دانشگاه آزاد سراسر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.


عکس


در سرویس عکس رویدادهای مختلف دانشگاهی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و… به‌صورت گزارش تصویری پوشش داده می‌شود. بیشتر عکس‌های تهیه شده در سرویس عکس به حوزه‌های عکس خبری، عکس‌هایی از اخبار دانشگاه در ایران و جهان اختصاص دارد. تهیه عکس‌های مستند و ورزشی دو حوزه عمده دیگر علاقه‌مندی‌های عکاسان این سرویس است. تهیه گزارش‌های تصویری از منابع خارجی نیز بخش دیگری از این سرویس را تشکیل می‌دهد.


رسانه‌های دیگر


گروه رسانه‌های دیگر ازجمله گروه‌های تعاملی خبرگزاری آنا با سایر خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و مطبوعات است که سعی دارد به پوشش مهم‌ترین تولیدات خبری رسانه‌های فعال در کشور اعم از گفتگوها، تحلیل‌ها و گزارش‌ها بپردازد.


بازار


خبرگزاری آنا در بخش بازار با هدف حمایت از تولید و کسب‌ کارهای داخلی به معرفی برندها و شرکت‌ها ایرانی می‌پردازد.


شبکه های اجتماعی


خبرگزاری آنا در راستای افزایش تخصص‌ها، توانمندی‌های بدنه مخاطبان و فعالان سپهر اطلاع‌رسانی کشور؛ با تشکیل کارگروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های فعال در ایران از جمله تلگرام به آدرس t.me/Ana_IR، اینستاگرام به آدرس instagram.com/ana__press، اپلیکیشن بله به آدرس ble.ir/ana_ir، ایتا به آدرس eitaa.com/ana_ir، سروش به آدرس sapp.ir/ana_ir و روبیکا به آدرس rubika.ir/Ana_ir فعالیت دارد.




دستاوردهای خبرگزاری آنا


عکس علامت دادن مفسدان اقتصادی در دادگاه به یکدیگر و عملیات ضدعفونی کردن خیابان‌های تهران توسط یگان ویژه ازجمله عکس‌های پربازدید و مشهور خبرگزاری آناست که باعث شد علی حدادی اصل عکاس این تصاویر در ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال ۱۳۹۹ در شبکه ۳ به میزبانی رضا رشیدپور حضور یابد.


راه‌های ارتباط با خبرگزاری آنا



برای ارتباط با خبرگزاری آنا می‌توانید ار روش‌های زیر اقدام کنید.


پست الکترونیکی: info@ana.ir


ایمیل جهت دریافت تعرفه در بخش آگهی ها و بازرگانی: Montazeran۱۱@gmail.com
شماره تماس جهت سفارش رپورتاژ خبر: ۰۹۹۲۸۶۵۷۰۶۹


فکس: ۶۶۷۰۴۹۴۵ (۰۲۱) (۹۸+)


تلفن تماس: ۶۶۳۴۲۴۷۱ (۰۲۱) (۹۸+)


آدرس: ایران، تهران، خیابان حافظ، رو به روی ساختمان قدیم بورس، دفتر مرکزی خبرگزاری آنا


کدپستی: ۱۱۳۵۶۳۳۸۱۶


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب