دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 14:51
احسان عربی مفرد*

واحدهای دانشگاهی همراه با رویکرد جدید خبرگزاری آنا

هفته گذشته مراسم رونمایی از نسخه جدید خبرگزاری آنا با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 4899

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) که یک دهه از فعالیت خود را پشت سر گذاشته است، به تازگی و در دوره مدیریت فعلی، وارد مرحله جدیدی از فعالیت رسانه‌ای خود شده است و رویکردی متفاوت‌ از گذشته را دنبال می‌کند و در همین راستا مصمم است تا به لحاظ نرم‌افزاری و محتوایی بتواند به مدلی موفق و الگو برای سایر رسانه‌های کشور تبدیل شود و این مهم با جدیت و تلاش مجموعه نیروهای خبرگزاری پیگیری می‌شود.


به گفته مریم جمشیدی مدیرعامل خبرگزاری آنا، حل مشکلات نرم افزاری نظیر افزودن امکانات ساده‌ای مثل کلیدواژه، نظرسنجی، امکان دریافت نظر مخاطبان، افزایش جذابیت های طراحی به منظور افزایش جذب مخاطبان، تلاش برای کاهش رنکینگ جهانی و همچنین توجه به استانداردهای یک خبرگزاری حرفه ای و ... از جمله اولویت‌های این رسانه دانشگاهی است.


آنچه اما خبرگزاری آنا با توجه به هویت خود دنبال می کند، در درجه اول نکات مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف علمی، فرهنگی، پژوهشی و دیگر فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف و همچنین رویدادهای مهم کشوری، منطقه‌ای و جهانی است.








مجموعه خبرگزاری آنا در راستای تاکیدات دکتر میرزاده عزم خود را جزم کرده و در دوره جدید فعالیت رسانه‌ای و اطلاع رسانی خود در این مسیر گام بر می‌دارد و در این بین به دنبال تقویت بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است و از آنجایی که این بخش دارای گروهی جداگانه در خبرگزاری بوده تمهیدات ویژه‌ای برای آن اندیشیده شده که همکاری و همراهی ویژه روسای واحد، مدیران روابط عمومی و رابطان خبری را طلب می‌کند

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اذعان مخاطبان، به لطف خدا ارتقای کیفی در خبرگزاری آنا کاملا مشهود است و امیدوار می‌رود که این ارتقا، روز به روز توسعه یابد.


به گفته دکتر میرزاده، رسانه های دانشگاه آزاد باید در راستای انعکاس تاثیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور که به تحقیق بزرگترین دستاورد علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی است، کوشا باشند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارد که رسانه های دانشگاه باید به وجود آلودگی‌های خبری در فضای رسانه‌ای توجه داشته باشند و برای مقابله با دروغ پردازی ها و هجمه هایی که به دانشگاه وارد می شود، خود را به کارشناسان تحلیل محتوا مجهز کنند تا بتوانند موشکافانه، واقعیت ها و چالش های دانشگاه را تبیین کنند.


مجموعه خبرگزاری آنا در این راستا عزم خود را جزم کرده و در دوره جدید فعالیت رسانه‌ای و اطلاع رسانی خود در این مسیر گام بر می‌دارد و در این بین به دنبال تقویت بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است و از آنجایی که این بخش دارای گروهی جداگانه در خبرگزاری است، تمهیدات ویژه‌ای برای آن اندیشیده شده است که همکاری و همراهی ویژه روسای واحد، مدیران روابط عمومی و رابطان خبری را طلب می‌کند.


اخبار و رخدادهای خبری و تصویری دانشگاه در استان‌ها و شهرهای کشور در نسخه جدید خبرگزاری آنا به صورت آنلاین و ویژه مدنظر است که مدیران روابط عمومی و رابطان خبری باید نگاه حرفه‌ای تری بر این بخش داشته و در راستای پوشش بهتر و حرفه‌ای‌تر اخبار و رویدادهای دانشگاهی به صورت نوشتاری، تصویری و فیلم‌های کوتاه خبرگزاری آنا را یاری کنند.


خبرگزاری آنا در گروه عکس نیز بخشی را ویژه دانشگاه اختصاص داده که آمادگی انتشار گزارش‌های تصویری از رخدادهای مهم نظیر بازدید مسئولان از واحدهای دانشگاهی، برگزاری همایش‌های ملی، فعالیت‌ دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف و ... را دارد که به طور حتم و اجتناب‌ناپذیری باید با کیفیت لازم و شرایط درخواستی به لحاظ فنی و کار حرفه‌ای از سوی مسئولان مربوط در خبرگزاری همراه باشد تا مطالب و تصاویر مورد نظر منتشر شود.


خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) همچنین آماده انعکاس گزارش‌ها، تصاویر و ویدئوهای دانشجویانی است که از محل تحصیل خود یا زندگی و شهرشان تهیه کرده‌اند چراکه این رسانه به عنوان خبرگزاری‌ای دانشگاهی، می‌خواهد رسانه دانشجویان و زبان گویای آنان هم باشد تا نگاه‌های ریزبین آنان به رویدادهای تلخ و شیرین، موفقیت‌ها و مشکلات و دیگر رویدادها و برنامه‌های علمی، فرهنگی، هنری و دانشجویی را که در محیط دانشگاه یا محیط‌های مرتبط رخ می‌دهد، در قالب عکس، ویدئو و یا خبر و گزارش در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.


در این بین مهم و ضروری آن است که روسا و دیگر مسئولان واحدهای دانشگاهی و همچنین معاونت‌های سما با تمهیداتی جدید و تامین امکانات لازم در راستای تهیه، تایید و ارسال خبر و تصویر، مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و رابطان خبری را یاری دهند تا در وضعیت کنونی عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به صورت آنلاین در خدمت دانشگاه و اهداف عالی آن باشند.


*دبیر گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته