دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛

جریمه تخلف رانندگی خودروهای پلاک سیاسی چگونه لحاظ می‌شود؟

محمد رزاقی گفت: سرعت یکی از عوامل مهم تصادفات است و سرعت بالا زمان عکس‌العمل راننده را به شدت کاهش داده و مدت زمانی که راننده نیاز دارد تا عکس‌العمل مناسب برای تصادف نشان دهد از دست می‌رود.
کد خبر : 602573
محمد رزاقی



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد رازقی در خصوص سرعت و نقش آن در بروز تصادفات گفت: سرعت یکی از عوامل مهم تصادفات است و سرعت بالا زمان عکس‌العمل راننده را به شدت کاهش می‌دهد و مدت زمانی که راننده نیاز دارد تا عکس‌العمل مناسب برای تصادف نشان دهد را از دست داده و متاسفانه تصادف اتفاق می‌افتد.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سرعت به دو حالت می‌تواند بر تصادفات تاثیر بگذارد و یا به طور مستقیم می‌تواند بر تصادفات اثر بگذارد مثل زمانی که راننده‌ای خطری را می‌بیند ولی سرعت خودرو بالاست و راننده نمی تواند وسیله نقلیه را کنترل نماید که برخورد به وجود می‌آید.


رزاقی افزود :در مواقعی علت تصادف عدم رعایت حق تقدم است ولی به‌علت سرعت بالا تصادفی اتفاق می‌افتد با شدت و با مجروح‌های بیشتر و خدای ناکرده تصادف فوتی روی می‌دهد که علت تشدید این تصادفات سرعت است.


وی در ادامه گفت: یک تحقیق علمی نشان می‌دهد که اگر سرعت وسیله نقلیه‌ای با عابری برخورد کند و سرعت وسیله نقلیه ۳۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵ درصد است و اگر سرعت خودرو ۴۵ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵۰ درصد است و اگر سرعت وسیله نقلیه ۸۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۱۰۰ درصد است.


رزاقی افزود: برای مدیریت سرعت در شهر تهران راه‌های مختلفی داریم و کاهش سرعت وسایل نقلیه با روش‌های مختلف و کنترل سرعت‌های غیر مجاز را در برنامه خود داریم و اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت‌های غیر مجاز را دسته‌بندی کنیم باید به سه سطح اشاره کنیم که سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز در مرحله بعد سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از حد مجاز که در ادامه سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطرآفرین است که در قرارگاه سرعت برای این نوع رانندگان پیامک ارسال و آنها با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ ضمن دادن تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلف آموزش‌های لازم را می‌بینند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بعضی از این تخلفات مربوط به سازمان‌ها است که ما این تخلفات را به سازمان مربوطه به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم و جالب است بدانید که خودروهای با پلاک سیاسی که مربوط به نمایندگان سایر کشورها می‌باشد از طریق مبادی خود از طریق وزارت خارجه به کشورها اعلام می‌شود.


رزاقی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ برای مدیریت سرعت در شهر تهران راه‌های مختلفی دارد و برنامه ریزی‌های مختلفی انجام داده است و کاهش سرعت وسایل نقلیه با روش‌های مختلف و کنترل سرعت‌های غیر مجاز را در برنامه خود قرارداده است.


وی گفت : اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت‌های غیر مجاز را دسته بندی کنیم باید به سه سطح اشاره کنیم که سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز به‌مبلغ ۶۰ هزار تومان جریمه دارد.


رزاقی افزود: در مرحله بعد سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از حد مجاز که ضمن اینکه ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شود ۵ نمره برای وسایل نقلیه شخصی و ۱۰ نمره برای وسایل نقلیه عمومی را شامل می‌شود.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در ادامه سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطرآفرین است ضمن اینکه ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون صورت می‌گیرد و نمره منفی تشدید می‌گردد و برای این نوع رانندگان که با این سرعت رانندگی می‌کنند برنامه ویژه‌ای داریم.


رزاقی گفت : به عنوان قرارگاه کنترل سرعت به این صورت که ما روزانه سرعت‌ها را با استفاده از سامانه‌هایی که داریم رصد می‌کنیم و رانندگانی که سرعت‌های بالا و خطرآفرین دارند از طریق پیامک و یا تماس تلفنی به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ احضار می‌شوند و باید حضور یابند و ضمن آموزش‌هایی که می‌بینند توجیه گردند و از این رانندگان تعهدی اخذ می‌گردد که دیگر مرتکب این تخلف حادثه ساز و خطرناک نشوند.


وی بیان کرد: این کار ما تبعات بسیار خوبی داشته و وسیله‌های نقلیه‌ای که اگر شخصی باشند در پلیس راهور تعهد می‌دهند و زمانی که ما این طرح را اجرا کردیم و هیچ راننده‌ای برای بار دوم به جهت ارتکاب تخلف سرعت مراجعه نکرده و دوباره این تخلف را تکرار نکرده است و همه کسانی که این تعهد را می‌دهند و این آموزش‌ها را دیده‌اند برای بار دوم این تخلفات را دیگر انجام نمی‌دهند.


انتهای پیام/۴۰۷۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب