دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1400 - 09:02
به‌منظور استفاده در سرفصل دروس دانشگاهی؛

کتاب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیروت به عربی ترجمه و چاپ شد

کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی در مرکز تحقیقات و مطالعات تربیتی بیروت به‌عنوان اثر برتر برگزیده به‌منظور استفاده در سرفصل دروس دانشگاهی به عربی ترجمه و چاپ شد.
کد خبر : 602415
کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی به عربی ترجمه و چاپ شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نورآباد ممسنی، کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی در مرکز تحقیقات و مطالعات تربیتی بیروت به‌عنوان اثر برتر برگزیده به‌منظور استفاده در سرفصل دروس دانشگاهی به عربی ترجمه و چاپ شد.


این کتاب با عنوان فطرت بنیاد تربیت «رویکردی به تعلیم و تربیت اسلامی» توسط رحمت‌الله مرزوقی استادتمام بخش علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز و سیروس حدادنیا استادیار بخش علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی تألیف و نوشته شده است.


کتاب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیروت به عربی ترجمه و چاپ شد


این اثر فاخر دارای چهار فصل با مضامین مفاهیم انسان‌شناختی، فطرت از دیدگاه اندیشمندان، فطرت از منظر متون اسلامی و دلالت‌های تربیتی فطرت است.


با توجه به مطالب پیشگفتار، این کتاب به‌دنبال گام‌نهادن در مسیر شناخت و چگونگی پرورش فطرت الهی است؛ چراکه با اتکا به شناخت فطرت تصویر الهی از آفرینش، دین، انسان، تربیت و تعالی، حاصل می‌شود و آدمی را بر جایگاه حقیقی خویش می‌نشاند و آنگاه می‌توان بانگ برآورد که آدمی موجودی ذاتاً الهی و دین‌مدار بوده و آن نیز به‌واسطه تعریف «فطرت‌مدارانه» از انسان است.


کتاب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیروت به عربی ترجمه و چاپ شد


در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: فطرت سرمایه و نهاده الهی و معنوی و بیدارسازی آن مستلزم تزکیه است؛ چراکه فطرت به خودی خود محقق نمی‌شود و مستلزم تلاش، کوشش و مجاهدت است. دعوت پیامبران الهی نیز اولاً به قصد بیدارسازی و ثانیاً شکوفاسازی فطرت است به همین دلیل کار تربیت اسلامی نیز از جنس کار پیامبران است. مربی اسلامی باید همان کاری را انجام دهد که پیامبران انجام می‌دادند؛ بنابراین شغل معلمی در زمره شغل انبیاست.


کتاب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیروت به عربی ترجمه و چاپ شد


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته