دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آزموده در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی فروش آبمیوه/ افزایش قیمت هویج، قیمت‌ها را افزایش داد

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه گفت: با وجود عدم توقف فعالیت واحدهای فروش آبمیوه در کشور میزان فروش این محصولات به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش ۵۰ درصدی را داشته است و فعالان این بخش با بازار کسادی مواجه هستند.
کد خبر : 602070
اتحادیه بستنی و آبمیوه



اسکندر آزموده رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت و کشاورزی خبرگزاری آنا، با اشاره به افزایش قیمت آب هویج اظهار کرد: افزایش قیمت آب هویج این روزها تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت هویج در میادین رسمی میوه‌وتره‌بار است به طوری که قیمت هویج از ۱۰ هزارتومان به ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان رسیده است.


وی عنوان کرد: با توجه به کیفیت متفاوت میوه در بازار، نمی‌توان برای آبمیوه قیمت مشخصی را تعیین کرد و بسته به میزان کیفیت میوه خریداری شده، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود، از از سوی دیگر قیمت بطری و لیوان‌های یکبار مصرف نیز افزایش محسوسی را داشته‌اند.




بیشتر بخوانید:


دلالان به هویج هم رحم نکردند!/ آیا گرانی هویج مقطعی است؟




رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه افزود: قطعی برق نیز بر افزایش هزینه نهایی فعالان‌ بخش موثر بوده است به گونه‌ای که با قطع برق برخی از محصولات مانند بستنی دور ریخته می‌شوند.


آزموده ادامه داد: با شروع بیماری کرونا و تعطیلات مقطعی واحدهای فروش میوه به صورت کامل تعطیل نشدند و تنها اجازه توزیع آبمیوه به صورت بیرون بر را خواهند داشت و طی هفته‌های گذشته نیز با وجود تعطیلی به اکثر مشاغل این صنف فعالیت خود ادامه داده است.


وی بیان کرد: با وجود کاهش عدم توقف فعالیت واحدهای فروش آبمیوه در کشور میزان فروش این محصولات به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش ۵۰ درصدی را داشته است و فعالان این بخش با بازار کسادی مواجه هستند.


رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد فعالان این بخش به دنبال دریافت کسب مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت خود هستند اما برخی دیگر نیز تاکنون برای دریافت مجوز هیچ اقدامی نکرده‌اند و بازرسان این اتحادیه در صورت مشاهده این واحدهای متخلف، برخورد لازم را با آنها خواهند داشت.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

برچسب ها: آبمیوه کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته