دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1400 - 00:50

بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی درخصوص غنی‌سازی ایران

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک اقدامات ایران مبنی بر غنی‌سازی شصت درصدی اورانیوم را محکوم کردند.
کد خبر : 601822
تروئیکای اروپایی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه انگلیس منتشر شد، آورده‌اند: ما دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس با نگرانی عمیق گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تولید اورانیوم فلزی با غنای ۶۰ درصد توسط ایران برای اولین بار و افزایش چشم‌گیر ظرفیت تولید اورانیوم تا سقف ۶۰ درصد را تایید می‌کردند را دریافت کردیم.


تروئیکای اروپایی با تاکید بر آنچه که "تخطی‌های جدی ایران" خوانده شد نوشتند: نگرانی ما نیز با این حقیقت که ایران دسترسی آژانس اتمی را با خروج از توافق نظارتی برجام و توقف اجرای پورتکل احقاقی محدود ساخته بیشتر کرده است.


در این بیانیه آمده است که اقدامات ایران با توجه به توقف دوماهه‌ی مذاکرات وین بیشتر "دردسرساز" است و ممانعت ایران از بازگشت به مذاکرات "بازگشت به برجام را پیچیده‌تر" کرده است.


در انتهای بیانیه تروئیکای اروپایی آمده است: ایران باید فعالیت‌های مغایر با برجام را بدون تاخیر متوقف کند. ما از ایران می‌خواهیم که در اسرع وقت با ذهنیت به نتیجه‌ رساندن سریع و موفق گفت‌وگوها به مذاکرات بازگردد. ما بارها تاکید کرده‌ایم که زمان به نفع هیچ کسی نیست.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته