دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 15:18

رئیس بسیج اساتید کشور در واحد تهران شمال: مهمترین رکن نیل به قدرت بین‌المللی، نقش رهبری است/ امروز قدرت 18 اقتصادی دنیا هستیم

رئیس بسیج استادان کشور با توجه به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، نقش رهبری را مهمترین مولفه این موضوع دانست و اظهار کرد: با گذشت 37 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هنوز این انقلاب به همان اصول اولیه خود پایبند است و این مرهون جایگاه و نقش رهبری آن است.
کد خبر : 60139

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد صلاحی در آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، بسیج را جمعیتی مردمی برای ساری و جاری شدن روح اسلام و انقلاب در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بر استفاده از ظرفیت بالای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.


صلاحی ادامه داد: بی‌شک امروزه کشور ایران بسیاری از مولفه‌ها را دارد که به یک قدرت بین المللی تبدیل شده است و به طور حتم مولفه های بالقوه نیز به بالفعل تبدیل خواهد شد تا توان کشور برای اعتلای یک قدرت بین المللی بیش از پیش فراهم شود.


وی با توجه به اشغال عراق در سال 1991 از سوی نیروهای نظامی امریکا و جنایات آنان در این کشور، به تبیین بخشی از فجایع زندان ابوغریب پرداخت و با مقایسه حضور ایران در این کشور گفت: علیرغم 8 سال جنگ بین دو کشور، امروزه این دو ملت به حدی به هم نزدیک شده‌اند که این تعامل زمینه را برای نیل به افق 40 میلیارد دلار صادرات رقم زده است.


صلاحی: بی‌شک امروزه کشور ایران بسیاری از مولفه‌ها را دارد که به یک قدرت بین المللی تبدیل شده است و به طور حتم مولفه های بالقوه نیز به بالفعل تبدیل خواهد شد تا توان کشور برای اعتلای یک قدرت بین المللی بیش از پیش فراهم شود

رئیس بسیج استادان کشور با توجه به دیدار اخیر پوتین با مقام معظم رهبری از تأثیرگذاری نقش رهبری ایران در تحولات بین المللی نیز سخن گفت و اظهار کرد: گرایش 12 میلیون نفر در کشور نیجریه به مذهب تشیع، بخشی از این توان بین المللی انقلاب اسلامی ایران است و قدرت های استکباری سعی در مهار تفکر انقلاب اسلامی ایران و تحدید حاکمیت ما بر منابع انرژی دنیا را دارند که برای نیل به این هدف، با انواع تهدیدات و ترفندها در تلاش‌اند تا مانع این موفقیت شوند.


صلاحی با توجه به تحولات دو جنگ جهانی اول و دوم و نقش ژئوپلتیک ایران توجه به اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم تلقی کرد و ادامه داد: ما امروزه قدرت 18 اقتصادی در دنیا هستیم و قدر مسلم برای صعود به رتبه های بالا باید بتوانیم رویکرد اقتصاد مقاومتی را با تولید ازخانه های مردم توسعه دهیم.


در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز با محکوم کردن جنایات عمال خودکامه آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر، با گرامیداشت حماسه 9 دی، از این روز به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام برد و در سخنانی، برگزاری سلسله مباحث علمی و فرهنگی و ارتباط استادان با دانشجویان را در انتقال مفاهیم فرهنگی و علمی بسیار کارآمد تلقی کرد و با تبیین ابعاد تأثیر گذار آن در فرهنگ سازی و بصیرت افزایی خواستار برگزاری نشست حلقه های صالحین، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و دوره های معرفت افزایی در واحد تهران شمال شد.


دکتر علی محمد صفانیا،با توجه به برگزاری مطلوب تریبون های آزاد دانشجویی در این واحد دانشگاهی، از مسئول جدید بسیج استادان خواست تا این امر در قالب نشست های آزاد اندیشی برای اعضای هیأت علمی واحد نیز محقق شود.


در پایان این مراسم که با حضور اعضای شورای واحد دانشگاهی تهران شمال برگزار شد، با قدردانی از خدمات دکتر محسن محبی در زمان تصدی مسئولیت بسیج استادان واحد تهران شمال، دکتر کیانوش فتحی و اجارگاه عهده دار این مسئولیت شد.


فتحی عضو هیأت علمی گروه آمار، پیش از این سرپرستی دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران شمال و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری (یادگار امام(ره)) را عهده دار بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته