دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1400 - 00:02
در گزارش آنا بخوانید؛

نفوذ لابی صهیونیستی بر سلبریتی‌های متعصب بریتانیایی/ صحبت از لابی اسرائیل در انگلیس یهودستیزی محسوب می‌شود

ماجرای رخنه لابی صهیونیستی در میان اقشار تأثیرگذاری همچون سیاستمداران و فعالان اقتصادی سابقه چند دهه‌ای دارد اما به‌تازگی شواهدی از حمایت متعصبانه برخی سلبریتی‌های بریتانیایی از اسرائیل دیده شده که حاکی از یارگیری صهیونیست‌ها از دیگر اقشار تأثیرگذار در این جامع اروپایی است.
کد خبر : 600156
لابی اسرائیل در انگلیس

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، در حال حاضر دامنه نفوذ لابی صهیونیستی از صحنه‌های سیاسی و اقتصادی در انگلیس به میان سلبریتی‌ها گسترش یافته و کمدین معروفی مانند دیوید اشنایدر را هم به جرگه مخالفت با راه و روشی که نزدیک بود جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر را به شماره ۱۰ خیابان داون استریت برساند کشانده است.


البته موضع خصمانه اشنایدر نسبت به کوربین به‌اندازه دشمنی هنرمندان تلویزیونی نه‌چندان معروف ازجمله راشل ریلی و ادی مارسان نیست. این دو در ابراز مخالفت با کوربین حدوحصری نمی‌شناختند و آشکارا اعلام می‌کردند که یکی از رهبران ضد نژادپرستی کشور مخفیانه یک ضد یهود است. بااین‌وجود، بررسی دیدگاه اشنایدر به دلیل مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۹ برای ایندیپندنت نوشت مهم به نظر می‌رسد.


زیرکی لابی صهیونیسم در انتخاب طعمه


وقتی اشنایدر در سرخط مقاله‌اش خیلی راحت نوشته بود که چگونه درباره اسرائیل صحبت کنیم بدون اینکه به‌سوی ضد یهود بودن سر نخوریم درواقع منظورش راه‌های اجتناب از یهودستیزی نبود بلکه نوشته وی فهرستی از موارد بی‌ربط و جهالت‌های ارادی بود.


اشنایدر در مقاله خود اصرار داشت که بگوید این‌یک اقدام ضد یهودی است اگر شما حتی این موضوع را بیان کنید که اسرائیل دارد به نمایندگان مجلس و سلبریتی‌ها یا رسانه‌های پول می‌پردازد تا با یهودستیزی مخالفت کنند یا از یهودی‌ها حمایت کنند. بله حتی این کمدین معروف هم آن‌چنان به جرگه حامیان متعصب صهیونیست‌ها پیوسته است که باوجود اسنادی محکم حاکی از پرداخت پول توسط اسرائیل به نمایندگان مجلس و سلبریتی‌ها، حتی صحبت از آن را نیز منع می‌کند.


David Schneider comedian social media marketer | Great British Speakers
دیوید اشنایدر کمدین انگلیسی حامی لابی صهیونیسم


این سؤال پیش می‌آید که آیا اشنایدر در صدد نادیده گرفتن این حقیقت یعنی پرداخت پول توسط اسرائیل‌ها برای جلب حمایت از صهیونیسم در ساختار سیاسی و اجتماعی بریتانیا بود؟ خیر ابداً. اشنایدر حتی در مقاله خود نوشته بود که از یک سری افشاگری‌های شبکه الجزیره در سال ۲۰۱۷ خبر داشته که دوربین‌ها "شای ماسوت" جاسوس سفارت اسرائیل را هنگام پرداخت یک‌میلیون پوند برای سفر تبلیغاتی حامیان بریتانیایی صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی شکار کرده‌اند.


هم‌صحبت ماسوت در آن مکالمه که دوربین‌ها شکارش کرده بودند کسی نبود به‌جز خانم "جووان راین" که در آن زمان مدیر گروه لابی دوستان اسرائیل در حزب کارگر بود. راین تمام مدتی که کوربین رهبری حزب کارگر را بر عهده داشت را صرف تخریب رهبری حزب کرد. در سال ۲۰۱۹ خانم راین حزب کارگر را ترک کرد و به گروه راست‌گرای جداشده از حزب پیوست. البته این گروه نتوانست در پارلمان کرسی به دست بیاورد و راین هم مجبور به ترک پارلمان شد.




بیشتر بخوانید:


تشدید نفوذ لابی صهیونیستی- سعودی در لندن؛ نفوذ لابی حامی اسرائیل در سیاست خارجه انگلیس


۷ بخش مخفی قرارداد نظامی انگلیس با رژیم صهیونیستی




مثل دیگر اعضای گروه راست‌گرای حزب کارگر که بعد از شکست به مشاغل پردرآمدی در اندیشکده ها و مراکز مشاوره به دلیل حمایت از صهیونیست‌ها دست یافتند، راین هم اصلاً نگران آینده کاری خود نبود. در حال حاضر شغل پردرآمد وی در لابی اسرائیل ادامه دارد. او هم‌اکنون مدیر اجرایی شاخه بریتانیای یک سازوکار لابی‌گری اسرائیلی است که تحت عنوان "شبکه رهبری اروپایی" یا "النت" شناخته می‌شود.



یک مورد دیگر از نفوذ لابی اسرائیل در ساختار سیاسی و اجتماعی انگلیس خانم آنجلا راینر معاون رهبر حزب کارگر است



بر اساس رزومه راین وی حتی پس از خروج از حزب به دلیل اعتراض به انتقاد کوربین به جنایات اسرائیل هنوز مدیر افتخاری دوستان اسرائیل در حزب کارگر است. علیرغم اینکه اشنایدر فعالیت‌های لابی اسرائیل را زیر نظر داشته یا حداقل از افشاگری‌ها علیه این لابی اطلاع داشته در مقاله‌اش در ایندیپندنت اصرار دارد که اگر از این افشاگری‌ها صحبت هم شود نوعی اقدام یهودی‌ستیزانه انجام داده شده است.


سانسور و فشار در کشور مدعی آزادی بیان


یک مورد دیگر از نفوذ لابی اسرائیل در ساختار سیاسی و اجتماعی انگلیس خانم آنجلا راینر معاون رئیس حزب کارگر است که کوربین را به خاطر اظهارات سال گذشته‌اش در مورد یهودستیزی و بزرگنمایی این موضوع موردحمله قرار داد. راینر صراحتاً گفت که ممکن است که موضوع لابی درست باشد اما صحبت در مورد آن کاملاً نادرست است.


کار به‌جایی کشیده که اشنایدر حتی استفاده از عبارت "لابی اسرائیل" را هم نوعی یهودستیزی می‌داند اما وی با مثلاً لابی روسی یا لابی سعودی مشکلی ندارد که به‌خودی‌خود یک نوع استاندارد دوگانه محسوب می‌شود. بهتر بدانیم که جرمی کوربین که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل فشارهای لابی صهیونیسم شکست خورد وعده داده بود که در صورت گرفتن سکان دولت، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.




بیشتر بخوانید:


مکرون: یهودی ستیزی در جهان رو به افزایش است


نقش نفوذ و لابی‌های یهودی – صهیونیستی در هیئت حاکمه آمریکا


فرزند ژنرال ارتش صهیونیستی: نتانیاهو درصدد است که کوربین را به اتهام یهودستیزی حذف کند




او که علاوه بر نمایندگی مجلس، در سازمان‌های مردم‌نهاد و طرفدار فلسطین فعالیت می‌کند همواره اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانع رسیدن به صلح می‌داند.


تصاویر/ فریاد «فلسطین را آزاد کنید» در خیابان های لندن | پایگاه خبری جماران
تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین


وی در جریان جنگ ۱۲ روزه غزه و تظاهرات اعتراضی مردم انگلیس علیه رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهند که نیروهای اسرائیلی به نمازگزاران در مسجدالاقصی حمله می‌کنند و این تکان‌دهنده است. جان انسان‌های بی‌گناه به دلیل اشغالگری‌ فلسطین از بین رفته است. وی افزود: مسلماً مسیر به جلو این خواهد بود که اشغال فلسطین باید متوقف شود. شهرک‌سازی باید پایان یابد و همان‌طور که ما در مانیفست حزب کارگر اعلام کردیم کشور فلسطین بدون قید شرط توسط دولت انگلیس شناسایی شود.


و بالاخره اینکه هیچ‌یک از اظهارات کوربین به یهودستیزی مربوط نیست و تنها به نگرش ظالمانه صهیونیسم علیه مردم فلسطین اعتراض دارند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته