دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در طرح قرآنی «آیه‌های راه‌نما» و با ترجمه‌ای شنیدنی صورت می‌گیرد؛

خواندن آیه‌های نور به تعداد انگشتان یک دست

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در قالب طرح قرآنی «آیه‌های راه‌نما» در ساعت 5 دقیقه بامداد هر روز، تلاوت 5 آیه شریفه از قرآن را همراه با ترجمه آن منتشر می‌کند.
کد خبر : 314974
kuran.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شاید ملموس‌ترین مفهوم در اذهان بشری برای توصیف عظمت قرآن کریم، اقیانوس باشد و چه بسا کهکشان؛ امّا این دو مفهوم هم، گویای عمق و بزرگی معجزه الهی نیستند. 


قرآن چراغ روشنی است برای نجات از ظلمات گمراهی؛ محملی است برای مواجهه بی‌‌واسطه خالق و مخلوق. در این بین اگر فاصله و حجابی بین ما و قرآن افتاده، از کوتاهی و کوته‌بینی ما است که در راه ناهموار زندگی، خورشید هدایت را واگذاشته، دنباله‌رو کرم‌های شب‌تاب شده و به بیراهه می‌رسیم.



گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، به منظور بهره‌گیری از معارف قرآنی و تبرک روزانه، طرحی را تدوین کرده تا در ساعت 5 دقیقه بامداد هر روز، تلاوت 5 آیه شریفه از قرآن را همراه با ترجمه منتشر کند. 


سعد الغامدی قاری سرشناس جهان اسلام، این آیات را به شیوه ترتیل قرائت می‌کند. ترجمه این بخش، با صدای جمعی از بهترین گویندگان کشور ارائه می‌شود. برای پارسی‌گردانی این آیات شریفه نیز از ترجمه قرآن زنده‌یاد طاهره صفارزاده مترجم، پژوهشگر و بانوی برگزیده جهان اسلام در سال 2006، استفاده شده است. 


شنیدن ترجمه این آیات الهی علاوه بر فضیلت معنوی، حظ وافری را هم نصیب شنوندگان خواهد کرد. در برخی روزها و به اقتضای تعداد آیات یک سوره، ممکن است تعداد آیات قرائت شده اندکی تغییر کند.


طرح قرآنی «آیه‌های راه‌نما»، در ایام محرم که معطر به شمیم حضرت سیدالشهدا‌‌(ع) است، آغاز می‌شود؛ بزرگ‌مردی که هدفش احیای قرآن و سنت پیامبر‌(ص) بود. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما نیز در این مسیر، روزانه یک گام برداریم و سهمی هر چند ناچیز در این هدف بزرگ داشته باشیم. 


با هم و با امید به برکت آیاتی که به تعداد انگشتان یک دست خواهیم خواند، به سایه امن کتاب خدا پناه می‌بریم؛ آیات و ترجمه گویایی که می‌توان در زمانی مختصر و در هر ساعت از شبانه‌روز چندین و چندبار با گوش جان شنید و بهره برد. 


رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها توصیه کرده‌اند که «انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزی یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید». ایشان در جای دیگری نیز فرموده‌اند: «قرآن خواندنِ هر روز را فراموش نکنید. هر روز حتماً قرآن بخوانید؛ هر مقداری می‌توانید. آنهایی که ترجمه‌ قرآن را می‌فهمند، با تدبر به ترجمه نگاه کنند. آنهایی که ترجمه‌ قرآن را نمی‌فهمند، یک قرآن مترجم خوب کنار دستشان بگذارند و به ترجمه‌ آن نگاه کنند. ممکن است ده دقیقه صرف وقت کنید و یک صفحه یا دو صفحه بخوانید؛ اما هر روز بخوانید؛ این را یک سیره‌‌ی قطعی برای خودتان قرار دهید». 


ان‌شاءالله تلاوت قرآن کریم در برش‌هایی کوتاه و توجه به ترجمه آن، تجربه‌ای شیرین و مداوم باشد که در این طرح نصیب ما می‌شود.


طرح قرآنی «آیه‌های راه‌نما» هر روز ساعت 5 دقیقه بامداد با قرائت 5 آیه از قرآن کریم مهمان دل‌های شماست.


 انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
۰
خدا قبول کند ان شاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
۰
کار بسیار خوبی است
هلدینگ شایسته