دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 20:06
با مرور 120 عنوان کتاب؛

شریک شدن در حس خوب کتابخوانی با «یاران مهربان»

طرح «یاران مهربان» تا به امروز، حس خوب کتابخوانی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.
کد خبر : 322689
8888.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «یاران مهربان» از یکصد و بیستمین شماره خود عبور کرد؛طرحی که در قالب آن و تا به امروز، 120 عنوان کتاب مفید، خوشخوان و پرمحتوا معرفی شد. در این مسیر، انتقادات و پیشنهادات شما خوبان اهل مطالعه، در کنار نظرات اهالی فرهنگ و هنر، کتاب و اصحاب نشر باعث دلگرمی ما شد و از این بابت از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم. این دلگرمی سبب شد تا تلاش هر چند اندک خود در مسیر ارزشمند آشنایی و یادآوری اهمیت کتاب و کتابخوانی را در جامعه انجام دهیم و در حقیقت در عمل به رسالت خود کوشا باشیم.


«یاران مهربان» در شماره‌های اخیر خود، با توجه به نظرات ارزشمند مخاطبان ارجمند با تغییراتی همراه بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر ساعت انتشار آن از نخستین ساعات بامداد به ساعت 8 صبح اشاره کرد. ضمن این که در تدوین طرح بیش از پیش تلاش شده است تنوع موضوع کتاب‌‌های مطرح شده در نظر گرفته شود، همچنین تلاش شده است تا مناسبت‌های ایام با موضوع کتاب‌ها نیز هم‌خوانی داشته باشد.


این طرح فرهنگی و هنری تا به امروز تلاش کرده تا با به اشتراک گذاشتن و یادآوری حس خوب مطالعه کتاب بین علاقه‌مندان به کتابخوانی در هر روز، یک گام برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بردارد.


از جمله سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای که گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا برای «یاران مهربان» در نظر دارد، به یک رسم پسندیده فرهنگی باز می‌گردد. پیشنهاد برای انتخاب و خواندن کتاب به دیگران، از آن رسوم مفیدی است که می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در افزایش استانداردهای فرهنگی جامعه داشته باشد.


استفاده از تجربه‌های دیگران در برخورد با موضوعات مختلف، به‌ویژه انتخاب محصولات متنوع فرهنگی می‌تواند امری شایسته و ارزنده باشد. در این میان، کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی و یار مهربان دیرین، این ظرفیت را دارد تا سبب‌ساز تعالی و پیشرفت افراد جامعه شود. 


بر این اساس و در راستای بهره بردن از تجربه انتخاب، شناخت خواننده و تجربه مطالعه چهره‌های شناخته‌شده و محبوب جامعه، قصد داریم در ادامه انجام طرح «یاران مهربان»، تجربه و حس خوب مطالعه کتاب از سوی این چهره‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذاریم.


امکان مشارکت در این طرح برای مخاطبان کتابخوان‌ و کتاب‌دوست نیز فراهم است تا بتوانند در این طرح حضور داشته باشند. بر این اساس افراد می‌توانند کتاب‌هایی که تا به امروز خوانده‌اند و تجربه ارزنده‌ای را از خواندن آن داشته‌اند را با دیگر افراد برای انتخاب و مطالعه، سهیم شوند و آن‌‌ها را به دیگران پیشنهاد دهند.


با توجه به اینکه اساس این طرح بر اعتماد متقابل است، خواهشمندیم کتاب‌هایی که همه‌خوان، مفید و آموزنده هستند، از سوی شما عزیزان پیشنهاد شود. امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر گام‌های مثبت و رو به پیشرفتی را تجربه نماییم.


علاقه‌مندان برای مشارکت در طرح «یاران مهربان» می‌توانند مشخصات مربوط به کتاب مورد علاقه (عنوان کتاب، نام نویسنده و یا نام مترجم) و علت برگزیدن آن به عنوان «یار مهربان» خود را به همراه نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس خود، به نشانی honar@ana.ir ارسال فرمایند. همچنین در صورت تمایل نیز می‌توانند یک صفحه یا چند سطر مورد علاقه خود را از کتاب مورد نظر، با صدای خود بخوانند (شماره صفحه مشخص شود) تا به‌زودی با نام و صدای خودشان، آن‌ها را منتشر کنیم.


مخاطبان ارجمند برای ارتباط با گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا و بیان سوژه‌ها، انتقادات و پیشنهادات، پیام‌های خود را به نشانی honar@ana.ir ارسال فرمایند.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته