دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 00:05
یاران مهربان/ 1

«قواعد استراتژی»؛ بررسی اشتراک‌ها و تفاوت‌های زندگی سه نخبه

«قواعد استراتژی» پنج آموزه جاودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز با قلم دیوید یوفی و مایکل کوسومانو نقاط مشترک و تفاوت‌های زندگی سه نخبه را بررسی می‌کند.
کد خبر : 292204

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، «قواعد استراتژی» پنج آموزه جاودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز که با ترجمه دردانه داوری در دسترس علاقه‌مندان است، حیات حرفه‌ای این سه نفر را برای نخستین بار در کنار هم مورد تفحص قرار می‌دهد؛ موفقیت‌ها و شکست‌ها، نقاط مشترک و تفاوت‌هایشان را بررسی می‌کند و استراتژی‌ها و روش‌های عملی پیشگامانه آنان را حین ساختن شرکت‌های‌شان توضیح می‌دهد.


بخش اصلی این کتاب را روش‌های عملی مشترک میان بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز در قالب قوانین استراتژی تشکیل می‌دهد. رویکرد نویسندگان کتاب، آن را از سایر کتاب‌هایی که در زمینه استراتژی نوشته شده‌اند متمایز می‌کند.


در پشت جلد این کتاب آمده است: استراتژیست‌های چیره‌دست رویکرد متفاوتی در پیش می‌گیرند. آنها به جای نگاه به گذشته و یافتن استدلال برای آینده، نگاه به آینده دارند و در گذشته به دنبال دلیل می‌گردند. استراتژیست‌های ماهر تا حدی نظریه‌پردازان بازی و تاحدی شطرنج‌بازان توانمندی هستند. آنها با رویکردی آینده‌نگر تعیین می‌کنند که می‌خواهند شرکت‌هایشان در آینده‌ای مشخص کجا باشد. سپس عقب‌گرد می‌کنند تا بفهمند چه کاری باید قبل از آن آینده مشخص، انجام دهند که کسب‌وکارشان را در آینده بدان‌جا برسانند. اینگونه است که تمرکز این افراد بر ساخت آینده است. پیش‌بینی و شکل‌ دادن به آینده در صنایعی که به سرعت در حال رشد هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در چنین صنایعی تفاوت میان نیم قدم جلوتر بودن از سایرین و در کنار آنها بودن به مثابه تفاوت میان در اوج قدرت بودن و شکست خوردن است. بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز بخش قابل ملاحظه‌ای از موفقیت خود را مدیون این درک و قابلیت خود می‌دانستند و اینگونه بود که همواره می‌توانستند از مشتریان و رقبا جلوتر باشند.


انتشارات افرند «قواعد استراتژی» پنج آموزه جاودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز را در قالب 290 صفحه منتشر کرده است.


لازم به یادآوری است، «قواعد استراتژی» پنج آموزه جاودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز در اواسط سال‌های 2015 میلادی توسط انتشارات هارپر کالینز منتشر شده و در مدت زمان کوتاهی جایگاهی جهانی در میان پرتیراژترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های مدیریتی یافته است. این کتاب طی یک‌سال به 17 زبان مختلف ترجمه شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته