دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1394 - 13:36

برگزاری دومین کارگاه آموزشی ناشران بین‌المللی با حضور ۴۵ استاد واحد اسلامشهر

دومین کارگاه آموزشی ناشران بین‌المللی با حضور ۴۵ نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 59916

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز، دومین کارگاه آموزشی ناشران بین‌المللی با محوریت چگونگی استفاده از منابع الکترونیکی ناشر بین‌المللی Elsevie و نیز آشنایی هرچه بیشتر با خدمات انتشاراتی پایگاه علمی الزویر به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با حضور ۴۵ نفر از استادان واحد اسلامشهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی ۵ساعته که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت اساتید در استفاده از مقالات، کتب و امکانات ارائه شده در پایگاه الزویر برگزار شد با آخرین شیوه‌های جستجو و امکانات جدید در الزویر آشنا شدند.


یکی از محصولات الزویر که در پلیت فرم ساینس دایرکت عرضه می‌شود، نشریات الزویر است که بیش از ۲۵۰۰ عنوان مجله در تمام حوزه‌های علوم را پوشش می‌دهد. به دلیل اهمیت این منبع از سوی کنسرسیوم وزارت علوم و نیز دانشگاه آزاد اسلامی؛ کارگاه آموزشی الزویر با حضور نماینده الزویر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد تا اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی با آخرین شیوه‌های جستجو و امکانات جدید در این پایگاه آشنایی بیشتری پیدا کنند.


نگین الله‌یاری نماینده الزویر و مدرس کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این کارگاه، برخی منابع اطلاعاتی آنلاین Elsevier را یادآور شد و حاضران را با طریقه سرچ به صورت Basic و Advance، استفاده از ترفند‌های جستجو (عملگرهای بولی و علائم جایگزین Elsevier) و طریقه شخصی سازی جستجو‌ها به طور کامل آشنا کرد.


وی توضیحات مبسوطی در زمینه سامانه‌های آنلاین همکاری علمی و به اشتراک گذاری منابع، سامانه‌های پروفایل پژوهشگران، آشنایی با سرویس کامل google scholer، راه حل‌های الزویر جهت تحقیق و توسعه را به شرکت کنندگان در این کارگاه ارایه داد.


در آینده‌ای نزدیک از طرف ناشران بین المللی به شرکت کنندگان در این دوره گواهی حضور صادر و ارائه خواهد شد.


چندی پیش در آبان سال جاری نخستین کارگاه آموزشی ناشران بین المللی با محوریت چگونگی استفاده از منابع الکترونیکی ناشر بین المللی CABIبا حضور ۳۴ نفر از اساتید دانشکده علوم پایه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته