دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1400 - 18:46
ترکیه:

به حمایت از مردم لیبی و دولت وحدت ملی ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه ترکیه با ابراز خشنودی از بازگشایی یک مسیر راهبردی در لیبی، از تداوم حمایت از مردم این کشور و دولت وحدت ملی خبر داد.
کد خبر : 598203
لیبی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که از بازگشایی مسیر راهبردی «مصراته-سرت» که شرق و غرب لیبی را به هم متصل می‌کند، استقبال می کند.


به گزارش روزنامه «دیلی صباح» در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ما از افتتاح رسمی جاده ساحلی مصراته-سرت جاده‌ای که مدتهاست بسته شده است، استقبال می‌کنیم.»


ترکیه همچنین از تلاش‌های شورای ریاست جمهوری، دولت وحدت ملی «عبدالحمید دبیبه» نخست وزیر، نمایندگی سازمان ملل در لیبی و کمیسیون نظامی مشترک ۵+۵ که منجر به بازگشایی مجدد این مسیر شد، قدردانی کرد. ترکیه ابراز امیدواری کرد که این اقدام زندگی روزمره لیبیایی‌ها را تسهیل کرده و به تضمین ثبات، صلح و رفاه پایدار کمک کند.


در این بیانیه آمده است: «ما آرزو می‌کنیم که این تحولات تأثیرات مثبتی بر وحدت نهادهای امنیتی و نیروهای مسلح تحت پوشش یک اقتدارغیرنظامی مشروع در کشور داشته باشد. ترکیه به حمایت از مردم لیبی و دولت وحدت ملی ادامه می‌دهد تا آتش بس پایدار بماند، مقدمات انتخابات آینده ادامه یابد و روند سیاسی پیش برود.»


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته