دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1400 - 18:48
عبدالله‌پور در گفت‌وگو با آنا:

باید افکار عمومی نسبت به عدالت‌گستری در قانع شود/ افکار عمومی در مورد جرائم به فعالین محیط زیست بی‌اطلاع است

یک وکیل دادگستری می‌گوید، در حقیقت با توجه به اینکه فعالین محیط زیست مورد اتهام،به نوعی سکوت کردند و از طرفی اطلاع‌رسانی در مورد آنها صورت نگرفته لذا طبیعی است که افکار عمومی نسبت به اتهامات وارده به آنها و جرائم مربوطه بی‌‎اطلاع باشند.
کد خبر : 595540
محیط زیست

مهران عبدالله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی گروه جامعه خبرگزاری آنا در ارزیابی اخبار منتشر شده درباره دستگیری فعالین محیط زیست  و  امنیتی خواندن جرم آنها گفت: در حال حاضر کمترین اطلاعی از اتهامات فعالین محیط زیست ندارم، تقریبا می‎توان گفت که هیچ‌کس در این مورد اطلاع دقیقی ندارد. در حقیقت با توجه به اینکه خود متهمین هم به نوعی سکوت کردند و از طرفی اطلاع‌رسانی در مورد آنها صورت نگرفته لذا طبیعی است که افکار عمومی نسبت به اتهامات وارده به آنها و جرائم مربوطه بی‌‎اطلاع باشند.


این وکیل دادگستری افزود: بنده به شخصه هر چه فکر می‌کنم که محیط زیست چه ربطی به امنیت دارد، نتوانستم این معادله را حل کنم. بنابراین باید تلاشی صورت بگیرد که افکار عمومی قانع شود.


مهران‌پور ضمن با اشاره به راه اقناع افکار عمومی تصریح کرد: یکی از راه‌های اقناع افکار عمومی شفاف‌سازی است، به این ترتیب که  دلایل دستگیری فعالین محیط زیست شفاف شود.


این کارشناس مسائل حقوقی در پایان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که باید افکار عمومی را نسبت به عدالت‌گستری در جامعه قانع کرد و این نکته مدنظر مسئولین این حوزه قرار بگیرد.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته