دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۳۷۸ اثر به مرحله دوم هشتمین جشنواره تجسمی فجر راه یافت

مرحله اول ارزیابی آثار هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به پایان رسید و از میان ۹۲۳۰ اثر ارسال شده به این رویداد هنری ۳۷۸ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار جشنواره هشتم راه یافتند.
کد خبر : 59535

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، شورای هنری این دوره از جشنواره متشکل از جمشید حقیقت‌شناس، بهرام کلهرنیا، رضا یساولی، بهمن عبدی، مهنوش مشیری، اصغر کفشچیان مقدم، ایرج نعیمایی، مهران هوشیار، محمدمهدی رحیمیان و پریسا خضابی، در روزهای اول تا ۱۲ دی ماه، طی چندین جلسه با بررسی ۹۲۳۰ اثر ارسال شده از سوی ۴۹۱۵ هنرمند داخلی و ۴۰ کشور جهان؛ ۳۷۸ اثر از ۳۳۰ هنرمند را برای مرحله دوم انتخاب آثار جشنواره، برگزیدند.


این شورا طی جلسات مختلف با ارزیابی نسخه تصویری آثار از جهت غنای مفهومی و شاخصه‌های تکنیکی و مبتنی بر گفتمان و مؤلفه‌های هنر معاصر، آثار را گزینش نمودند و ۳۷۸ اثر را برای مرحله دوم که از روی اصل آثار ارزیابی صورت خواهد گرفت، انتخاب کردند.


بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره ۳۷۸ اثر انتخاب شده، شامل ۱۱۰ پروژه هنری (که هر پروژه مرکب از چند اثر است) و ۲۶۸ تک اثر است با تکنیک‌ها و مدیاهای مختلف است.


همچنین از میان آثار ۱۰۵ هنرمند خارجی که از ۴۰ کشور جهان آثار خود را به هشتمین جشنواره تجسمی فجر ارائه دادند که از این میان ۲۵ اثر از ۱۸ کشور برای مرحله دوم ارزیابی آثار هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر انتخاب شد.


گفتنی است، هنرمندانی که آثار خود را به جشنواره ارسال کردند می‌توانند با مراجعه به سایت این رویداد هنری به نشانی: http: //www. ivafestival. ir از نتیجه ارزیابی آثار مطلع شوند. همچنین هنرمندانی که آثار آن‌ها در مرحله اولیه ارزیابی انتخاب شده است، از ۱۳ تا ۲۶ دی‌ماه فرصت دارند، اصل آثار خود را برای ارزیابی مرحله دوم به دبیرخانه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تحویل دهند.


لازم به یادآوری است؛ مهلت ارسال آثار دو بخش همایش و فیلم هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر همچنان تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.


هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۹ بهمن تا ۱۷ اسفندماه سال جاری به دبیرکلی مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته