دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1400 - 09:52
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با آنا:

ناهماهنگی در دولت برای فراهم آوردن زیرساخت آموزش مجازی موج می‌زند/ ادعای وزارت آموزش و پرورش صحیح نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید، دولت در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای آموزش مجازی ضعیف عمل کرد و ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف دولت و میان وزارتخانه‌های مربوطه موج می‌زند.
کد خبر : 595245
دانش آموز مدرسه آموزش مجازی معلم

رضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش گروه جامعه خبرگزاری آنا درباره موضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر نحوه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس گفت: در رابطه با بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش‌آموزان سرکلاس، باید وضعیت کشور از نظر شیوع کرونا را سنجید و باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا در قبال آن چه تصمیمی می‌گیرد. نکته دیگر این است که انتقال و جابه‌جایی دولت هم در راه است بنابراین وزیر مربوطه نمی‌تواند به تنهایی در این وضعیت خاص که در اوج شیوع و ابتلا به کرونا قرار داریم، تصمیم بگیرد.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ناپایدار کشور به دلیل شیوع کرونا افزود: ممکن است چهار روز دیگر دوباره با سیر نزولی ابتلا و شیوع کرونا در کشور مواجه شویم و مجدداً بعد از گذشت یک ماه یا دو ماه کرونا سیر صعودی پیدا کند.


حاجی‌پور ادامه داد: به عبارت دیگر اگر ویروس کرونا همچنان در کشور وجود داشته باشد و فضای ناشی از شیوع آن که اکثر استان‌های کشور قرمز هستند، کماکان باقی بماند،‌ بعید می‌دانم که وزیر آموزش و پرورش بخواهد آموزش را حضوری کند. بنابراین باید تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بود.


وی با اشاره به نقاط ضعف عملکرد وزارت آموزش و پرورش در رابطه با آموزش از راه دور اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای آموزش از راه دور کامل نیست و نباید خودمان را گول بزنیم. در حقیقت باید آموزش چهره به چهره صورت بگیرد، به این معنی که معلم و دانش‌آموز یکدیگر را مشاهده کنند و معلم اثرگذاری خود را بر روی شاگرد مشاهده کند و شاگرد معلم خود را ببیند.


هنوز زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به شبکه شاد فراهم نشده است


حاجی‌پور همچنین متذکر شد: با گذشت بیش از یک سال‌ونیم از آموزش مجازی، هنوز زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به شبکه شاد فراهم نشده است. کما اینکه در نتیجه عملکرد دولت الکترونیک که وزیر ارتباطات می‌گوید امکانات برای انتقال فیبر نوری به بخش لاریجان فراهم شده، در حوزه انتخابیه بنده دانش‌‎آموزان ۷۰ روستا به شاد دسترسی ندارند. بنابراین نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را بپذیریم یا دم خروس را چراکه اگر فیبر نوری به شهرستان آمل و بخش لاریجان منتقل می‌شد، دانش‌آموزان این منطقه به شاد دسترسی داشتند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عدم دسترسی دانش‌آموزان به شاد را محصول ناهماهنگی میان اعضای کابینه دولت دانست و خاطرنشان کرد: دو سال است که وزارت راه و ارتباطات، با وجود اینکه دو وزارتخانه در یک دولت هستند، در مورد راه‌اندازی زیرساخت‎های اینترنت با هم تعامل را ندارند، آن وقت چه انتظاری دارید که بچه‌های ما بتوانند تحصیل درستی داشته باشند؟


حاجی‌پور همچنین در ادامه ابراز کرد: بنابراین تا زمانی که ناهمخوانی‌ها و ناهماهنگی‌ها در دولت وجود داشته باشد، امکاناتی نظیر فراهم شدن زیرساخت‎ها محقق نخواهد شد چراکه همکاری وجود ندارد. در حال حاضر وزارت ارتباطات می‌گوید امکانات لازم جهت دسترسی دانش‌آموزان به شاد را مهیا کرده‌ است، وزارت راه و ترابری هم می‌گوید اقدامات لازم را انجام داده است.


وی در پایان یادآور شد: از طرف دیگر وزارت آموزش و پرورش مدعی است که همه امکانات برای آموزش مجازی مهیا است، اما در واقعیت به این صورت نیست، چرا دروغ می‌گویید؟!


انتهای پیام/۴۱۵۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب