دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1400 - 13:38
همزمان با روز ملی عفاف و حجاب صورت گرفت؛

عطرافشانی مزار شهیده حجاب فاجعه مسجد گوهرشاد در کاشان

همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، آیین غبارروبی و عطرافشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده «سیده محترم بانو سادات قاضیان فینی» از شهدای کشف حجاب رضاخانی در کاشان برگزار شد.
کد خبر : 595161
عطرافشانی مزار شهیده حجاب فاجعه مسجد گوهرشاد در کاشان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، آیین غبارروبی و عطرافشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده «سیده محترم بانو سادات قاضیان فینی» از شهدای کشف حجاب رضاخانی در کاشان برگزار شد.


این آیین به همت بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و گروه جهادی شهید مهدی دهقان با حضور مدیر حوزه علمیه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان منطقه کاشان برگزار شد.


سیده محترم بانو قاضیان سادات فینی یکی از شهدای کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد است که در سفر زیارتی به شهر مشهد توسط مأموران رژیم پهلوی به علت داشتن حجاب، مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته و پس از چند روز به شهادت می‌رسد و در آستان مقدس امامزاده قاسم‌بن الحسن(ع) فین کاشان به خاک سپرده می‌شود.


بانو «محترم سادات قاضیان فینی» از زنان پاکدامن و شیرزن بزرگ شده محله سادات فین است.


تلاش در پی حفظ عفاف و حجاب، آموخته‌هایش از خانواده، فرهنگ و رسوم آبا و اجدادی و حفظ فرهنگ پاسداری از دین تنها هدف و تفکراتی بوده که به گمان قریب به یقین در آن لحظات از ذهن بانو محترم سادات قاضیان فینی عبور می‌کرده و این راسخ‌بودن در اعتقادات و عقاید بود که ایستادگی در مقابل مشت و لگد رژیم را بر جان خرید و چند روز بعد بر سر دست‌های مردم شیعی کاشان و فین به حیات ابدی خویش مهری محکم نهاد.


بانو محترم سادات قاضیان فینی نشانه‌ای است از مقاومت در برابر سال‌ها خفقان و فلاکت رژیم پهلوی که توانستند در برابر جور و ستم هزاران ساله رژیم‌ها تاب و توان بیاورند و فرهنگ مقاومت را در جهان طنین افکندند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته