دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال: دلیلی ندارد که فوتبالیست‌‌ها عکس محارم خود را پخش کنند/ افراد معروف حواسشان به زندگی شخصی‌شان باشد

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه‌ها باید بندهایی در قرارداد بازیکنان خود اضافه کنند تا بتوانند از نظر فرهنگی آنها را کنترل کنند.
کد خبر : 59510

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس در این فصل حاشیه‌های زیادی را برای خودش و تیمش ایجاد کرده است. این بازیکن که در چند بازی با محرومیتش درون دروازه پرسپولیس حضور نداشت در تازه‌ترین حاشیه ایجاد شده برای پاسخگویی به مسائل انضباطی و شخصی به دادگاه رسانه فراخوانده شد آن هم به دلیل پخش عکس های شخصی‌اش در فضای مجازی.


حجت‌الاسلام علیپور رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد احضار مکانی به دادسرای فرهنگ و رسانه و به تبع آن بازداشت وی، اظهار داشت: «در فضای مجازی از این بازیکن عکس‌هایی پخش شد که با موازین اسلامی کشور ما همخوانی نداشت. در همین زمینه هفته قبل این بازیکن را به کمیته صیانت فراخواندیم و او هم توضیحاتی در مورد این مسائل به ما ارائه کرد اما چون مسائل اخلاقی افراد مشهور را سازمان‌های دیگر هم بررسی می‌کنند، او را به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار کردند.»


وی ادامه داد: «ما تحقیقات خودمان را در این زمینه انجام می‌دهیم و نتایج را اعلام می‌کنیم اما تحقیقات ما ربطی به دادسرا ندارد و آنها هم به طور حتم مساله را پیگیری می‌کنند. پیگیری موضوع از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دلیلی بر عدم رسیدگی به آن موضوع از سوی سازمان‌های دیگر نمی شود و آنها هم می‌توانند در مورد مساله تحقیق کنند.»


علیپور در مورد مستندات مکانی که مدعی است عکس‌های منتشر شده، مربوط به نامزدش بود افزود: «زمانی که یک فرد به چهره معروف و مشهوری تبدیل می‌شود باید حواسش به زندگی شخصی خودش هم باشد، به خصوص بازیکنانی که در تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند. این بازیکن در توضیحاتش گفته که عکس مربوط به نامزدش است، اما دلیلی ندارد که یک فوتبالیست در این سطح عکس محارم خودش را در فضای مجازی منتشر کند.»


رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در رابطه با نقش باشگاه‌ها در زمینه کنترل بازیکنان و آموزش فرهنگی به آنها گفت: «از سال‌های گذشته هم به باشگاه‌های فوتبال تذکر داده شد که کنترل بیشتری بر روی بازیکنان خودشان داشته باشند. زمانی که یک باشگاه با بازیکن قرارداد امضا می‌کند، می‌تواند بندهایی را در قراردادش اضافه کند تا آن بازیکن نتواند کارهای غیر فرهنگی انجام دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته