دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محبوب‌ترین کالاهای دیجیتال در سال 2015/ طرفداران اپل در کشورهای جهان سوم

محبوب‌ترین عناوین جست‌وجو شده در سال 2015 توسط گوگل اعلام شد. در حوزه کالاهای دیجیتال، سه رتبه بالا از موارد اعلام شده را محصولات شرکت اپل تشکیل می‌دهد.
کد خبر : 59500

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، گوگل هر ساله آمار روند جست‌وجوهای سالانه خود را در حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند. در سال 2015 پرطرفدراترین کلمات جست‌وجو شده در حوزه تکنولوژی تحت تسلط محصولات اپل بوده است.


این فهرست طبق اعلام گوگل با گوشی جدید اپل شروع می‌شود.



آیفون 6اس


اولین کلمه موجود در این فهرست مربوط به iPhone 6S است که از سال 2014 کم کم جست‌وجوی آن آغاز شد و در سال 2015 با افزایش ناگهانی محبوبیت در میان کاربران مواجه شد. گوگل تعداد دفعات جست‌وجو را نشان نمی‌دهد و تنها روند رو به رشد محبوبیت کلمات نسبت به دیگر واژه‌ها را بیان می‌کند اما بر اساس اعلام گوگل محبوبیت جست‌وجوی این واژه از ابتدای امسال تا شهریورماه که این گوشی به بازار معرفی شد، با رشد 30 برابری و پس از آن با کمی کاهش مواجه بود.


از سوی دیگر با جست‌وجوی واژه iPhone 6S در سایت گوگل نزدیک به 122 میلیون نتیجه برای این واژه پیدا می‌شود که نشان‌دهنده محتوای بسیار زیاد صفحات مختلف وب در مورد این گوشی است.


این واژه در سنگاپور، هنگ‌کنگ، تایوان، امارات متحده، قطر، لبنان و مالزی بیشتر از دیگر کشورها جست‌وجو شده است.




سامسونگ گالاکسی اس6


دومین واژه جست‌وجوی‌شده دنیای فناوری در سال میلادی گذشته مربوط به محصولات Samsung Galaxy S6 است که محبوبیت جست‌وجوی آن از بهمن‌ماه سال 92 آغاز و به آرامی پیش رفته است. رشد فزاینده محبوبیت این محصول تا بهمن‌ماه سال 93 ادامه داشته تا اینکه در اسفندماه همان سال یعنی زمان معرفی این گوشی، میزان محبوبیت آن میان مخاطبان به یکصد برابر میزان محبوبیت در مقایسه با بهمن‌ماه سال 92 رسید که این آمار بالاترین نقطه از نمودار را نشان می‌دهد. پس از آن نیز این روند تا مهرماه سال 94 با روند کاهشی مواجه بوده است و از آن به بعد مجددا رو به افزایش رفت.


نتایج جست‌وجوی گوگل برای این واژه نیز در حدود 60 میلیون است که تقریبا کمی بیش‌ از یک دوم نتایجی است که برای جست‌وجوی آیفون به دست آمده است.


واژه Samsung Galaxy S6 در کشورهای بنگلادش، کوزوو، نپال، ازبکستان، سری‌لانکا، پاکستان و آلبانی بیش‌تر از دیگر کشورها جست‌وجو شده است.




ساعت هوشمند اپل


سومین عبارت جست‌وجو شده Apple Watch است که طبق اعلام گوگل محبوبیت آن در شهریورماه سال 93 بسیار شدت گرفته و تا 70 برابر محبوبیت جست‌وجو در ماه پیش از آن رسیده است. پس از آن جست‌وجوی «ساعت اپل» از مهرماه تا اسفندماه سال گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرد اما از روز 16 تا 17 اسفندماه محبوبیت این جست‌وجو نسبت به دیگر جست‌وجوها به اوج خود رسید. البته این واژه در سال 94 با کمی کاهش محبوبیت مواجه شد ولی باز هم در میان محبوب‌ترین جست‌وجوها قرار گرفت.


جست‌وجوی واژه Apple Watch در موتور گوگل حدود 57 میلیون نتیجه را برای ما نشان خواهد داد. ساعت هوشمند اپل در کشورهای سنگاپور، ایالات متحده، بریتانیا، هنگ‌کنگ، استرالیا، سوئیس و کانادا بیش‌ترین محبوبیت را داشته است.




آی‌پد پرو


چهارمین عبارت پرجست‌وجوی سال 2015 نیز تبلت جدید اپل یا همان iPad Pro بود که بنا بر اعلام گوگل در میانه شهریورماه امسال با یک روند افزایش ناگهانی به اوج محبوبیت خود رسید. پس از آن در مهرماه این روند محبوبیت کمی کاهش یافت. با نگاهی به نمودار روند محبوبیت جست‌وجو می‌توان دید که در آبان ماه باز هم این محبوبیت افزایش پیدا می‌کند. عملا «آی‌پد پرو» از ماه سپتامبر تا دسامبر توانست به فهرست محبوب‌ترین جست‌وجوهای دنیای فناوری وارد شود.


بار دیگر محبوبیت این محصول در کشورهای هنگ‌کنگ و سنگاپور بیش از بقیه کشورها بوده است. پس از این کشورها بیش‌ترین محبوبیت در کشورهای بریتانیا، استرالیا، سوئیس، ایالات متحده و دانمارک بوده است.




انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر
قالیشویی ادیب