دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران؛

۵ موقوفه میلیاردی هلال‌احمر پس از سال‌ها کشف و شناسایی شد

رئیس جمعیت هلال احمر از کشف ۵ موقوفه میلیاردی مربوط به املاک مجهول و فاقد سند که در سنوات قبل از انقلاب اسلامی توسط خیرین به این جمعیت واگذار شده بود خبر داد.
کد خبر : 594312
رئیس جمعیت هلال احمر



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، کریم همتی در خصوص کشف ۵ موقوفه میلیاردی هلال‌احمر گفت: ارزش بعضی از دارایی‌ها و عوائد املاک تازه کشف شده را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: این املاک در استان‌های تهران، همدان، مازندران، سمنان و آذربایجان شرقی قرار دارند و برای یک رقبه موقوفه در استان همدان عوائد بسیار بالا و قابل توجهی متصور است.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با نحوه شناسایی این املاک توضیح داد: با تلاش اداره کل املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر، در ماه‌های اخیر با تعامل گسترده و هماهنگی مستمر با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین ادارات ثبت در حوزه‌های ثبتی هدف، پایش مجددی از فهرست املاک و مستغلات هلال احمر تهیه شد و در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده با سوابق مندرج در سامانه و بانک املاک جمعیت تطبیق داده‌شد. حاصل این کار کشف سوابق برای املاکی است که تاکنون هیچ‌ اطلاع کامل و مستندی از آن‌ها نزد جمعیت هلال احمر وجود نداشته است.


همتی افزود: این بررسی تاکنون به صورت متقن منجر به شناسایی رقبات مذکور شده و با پیگیری‌های صورت گرفته، در مواردی اسنادرسمی و خلاصه معامله آن‌ها از دفاتر ثبت اسناد رسمی مربوطه، تحویل جمعیت هلال احمر شده است.


وی اظهارکرد: در جریان این پایش زمان‌بر و دقیق، املاک مجهول دیگری شناسایی و به دارایی هلال احمر اضافه شود.


همتی گفت: جمعیت هلال احمر نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ کد مجموعه ملکی در سطح کشور دارد که بیش از ۶۰۰ رقبه آن با واگذاری و بخشش خیرین به این سازمان عام‌المنفعه و غیرانتفاعی در یکصد سال گذشته به دست آمده است. پس از تاسیس سازمان شیر و خورشید سرخ به سال ۱۳۰۱ مردم نیکوکار ایران در قالب عقود ناقله شرعی «وقف»، «صلح» و یا «هبه» املاک و مستغلات متعددی را به این جمعیت واگذار کردند. این واگذاری‌ها پس از تغییر شیر و خورشیدسرخ به هلال‌احمر در تیر ماه سال ۱۳۵۹ نیز تا به امروز ادامه دارد.


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران با واگذاری املاک در قالب وقف، صلح و هبه به جمعیت هلال احمر ایران، این نهاد را در ردیف‌های نخست فهرست ارگان‌ها یا موسسات دولتی و غیردولتی قرار داده‌اند، که بیشترین دریافت کمک ملکی در کشور را داشته‌اند.


انتهای پیام/۴۰۷۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته