دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جوانمردزاده مطرح کرد

هدف حوزه و دانشگاه حرکت به سمت جامعه پیشرو و معرفی جامعه‌ای الگو به جهان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: هدف حوزه و دانشگاه یکی است و آن هم حرکت به سمت یک جامعه پیشرو و معرفی جامعه‌ای الگو به جهان است.
کد خبر : 59431

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مسجدسلیمان، حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده در جمع دانشگاهیان واحد مسجدسلیمان، تعلیم و تربیت را وظیفه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه و حوزه مانند دو بال پیشرفت جامعه هستند. نباید تصور شود که حوزه و دانشگاه وظیفه‌ای جدا از هم دارند و نباید در دانشگاه این باور غلط ترویج داده شود که در دانشگاه‌ها فقط باید به بُعد آموزش توجه شود بلکه در کنار آموزش وظیفه تربیت نیز به عهده دانشگا‌هیان است.


جوانمردزاده تأکید کرد: باید هم و غم دانشگاهیان در راستای تحقق هدف اصلی که حرکت به سمت یک جامعه پیش آهنگ و پیشرو و معرفی یک جامعه الگو به جهانیان است، باشد. این‌‌ همان هدفی است که مقام معظم رهبری علاوه بر دانشگاهیان برای حوزویان نیز مطرح کرده است.


وی با توجه به انواع مطالعه، گفت: در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های فرهنگی و میزان تأثیر بر مخاطبان باید توجه داشت برخی از برنامه‌های فرهنگی نیاز به مقدمات ندارد، اما برخی دیگر باید علاوه بر مقدمات بازخورد آن نیز مشخص شود. باید به این نکته توجه بیشتر شود که قالب‌های فرهنگی نیاز به مهندسی فرهنگی دارند و تعاریف متعددی که از فرهنگ وجود دارد نشان دهنده مهم و پیچیده بودن مقوله فرهنگ است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دشمن سعی دارد با تضعیف مقوله فرهنگ در اذهان مردم و تلاش برای فراموش شدن شخصیت‌ها و استوانه‌های فرهنگی در جامعه به اهداف شوم خود دست یابد.


در ابتدای این جلسه دکتر مسعود شهبازی رییس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان، هماهنگی پایگاه‌های بسیج این واحد دانشگاهی را یادآور شد و گفت: خدا را شکر در این واحد دانشگاهی شاهد هماهنگی و وحدت بسیار خوب پایگاه‌های بسیج استادان، کارکنان و دانشجویان با یک دیگر هستیم و این موضوع در دست‌یابی به اهداف بسیار مهم است.


وی گفت: دو کار فرهنگی تعزیه روایت عشق به گویش بختیاری و چاپ کتاب شرح دلاوری‌های سردار علیمردان خان بختیاری در دو هزار نسخه در این واحد دانشگاهی به عنوان طرح ماندگار فرهنگی در استان و کشور به ثبت رسیده است.


در پایان این جلسه از عوامل اجرایی تعزیه روایت عشق به گویش بختیاری و همچنین چهار پژوهش‌گر بر‌تر سال ۹۴ واحد دانشگاهی مسجدسلیمان با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته