دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1400 - 10:04
نماینده لنگرود در مجلس:

علم همواره باعث رهبری دنیا شده است

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: علم همواره باعث رهبری دنیا شده و به‌عنوان سلاحی برای شکستن موانع می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.
کد خبر : 593358
جلسه هم‌اندیشی در لنگرود



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لنگرود، پرویز محمدنژاد در جلسه هم‌اندیشی که میان استادان و کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنگرود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد، با تأکید بر مزیت‌شناسی در هر منطقه گفت: در دنیای کنون، مقرون به‌صرفه‌بودن، کیفیت‌بخشی و درنهایت برندسازی به محصولات از فواید این مقوله است و باید به‌عنوان داده‌ای جدی مورداستفاده پژوهشگران و صاحب‌نظران دانشگاهی قرار گیرد.


علم همواره باعث رهبری دنیا شده است


وی ادامه داد: در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مزیت‌شناسی موردپژوهش قرارگرفته و کشورهای عضو با توجه به شرایط خاص منطقه خود اقدام به تولید محصولاتی کرده که در جهان مورد استقبال و استفاده قرارگرفته است.


نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مزیت‌شناسی باعث شد که با توجه به مواد اولیه موجود، نیروی انسانی و شرایط محیطی در هر منطقه نسبت به تولید محصولاتی اقدام شود که تحریم‌ها نیز در تولید آن اثرگذار نباشد و چرخه تولید به قوت خود باقی بماند، چای، ابریشم و برنج ازاین‌دست محصولاتی هستند که می‌توانیم با مزیت شناسی نسبت به تولید محصولات باکیفیت اقدام کنیم.


محمدنژاد بابیان اینکه در دانشگاه هم باید با توجه به شرایط محیطی و امکانات موجود مزیت‌شناسی صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به وجود نیروهای متخصص و توانمند در دانشگاه این مقوله بسیار مهم باید موردتوجه قرار گیرد؛ چراکه علم همواره باعث رهبری دنیا شده و به‌عنوان سلاحی برای شکستن موانع می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.


وی ادامه داد: دانشگاه متعلق به همه مردم است و تمام کارکنان آن امانت‌دار آن هستند و حرکت دانشگاه باعث رونق جامعه می‌شود.


علم همواره باعث رهبری دنیا شده است


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با توجه به شهرک‌های صنعتی در سطح شهرستان، لزوم بازبینی در رشته‌های موجود و جذب رشته‌های جدید عامل پیشرفت واحد دانشگاهی در برهه کنونی است.


به سمت اتصال علم و صنعت حرکت کنیم


محمدرضا عسکری پورلاهیجی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود هم در این جلسه، گزارش کوتاهی از این واحد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: باید از همه فرصت‌ها برای پیشرفت استفاده کنیم و به سمت اتصال علم و صنعت برویم.


وی افزود: در همین راستا در چند روز اخیر جلساتی با رؤسای شهرک‌های صنعتی و نظام‌مهندسی برای جذب دانشجو و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری برای بازدیدهای علمی و آشنایی بیشتر دانشجویان با صنعت برگزار کردیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود بیان کرد: با توجه به آغاز ثبت‌نام برخی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و کارکنان مانند گذشته می‌بایست در جذب دانشجو و تبلیغات به این واحد دانشگاهی کمک کنند تا این واحد را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.
انتهای پیام/4117/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته