دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1394 - 16:54
معان اداری و مالی واحد نجف‌آباد فعالیت‌های یکساله خود را در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد

ارائه ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان واحد نجف‌آباد در یک سال گذشته/ افزایش ۲۵ درصدی سطح بهره‌برداری فضای سبز

ابراهیم خردمند با نگاهی اجمالی به عملکرد یک ساله حوزه اداری و مالی واحد نجف‌آباد به تشریح تفصیلی عملکرد، برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده معاونت اداری و مالی این واحد جامع مستقل دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.
کد خبر : 59321

معاون اداری و مالی واحد نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه اداری و مالی واحد نجف‌آباد پرداخت و اظهار کرد: ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی مانند دیگر دانشگاه‌های ایران و جهان، آموزش و پژوهش است. انجام مطلوب این ماموریت مستلزم فراهم شدن امکانات و شرایط چندگانه‌ای است که بخشی از آن در حوزه پشتیبانی دانشگاه تعریف می‌شود.



ابراهیم خردمند


وی ادامه داد: در این حوزه یک معاونت به نام معاونت اداری و مالی تعریف شده است. در این معاونت امور مرتبط با تامین نیروی انسانی، خدمات اداری و دریافت شهریه از دانشجویان و به‌طور عام عملیات تامین کالا و نیازمندی‌های دانشگاه صورت می‌گیرد. در واحد نجف آباد حوزه معاونت اداری و مالی همگام با دیگر معاونت‌ها و بخش‌ها در راستای تعالی دانشگاه برنامه ریزی و اقدام می‌کند.


معاون اداری و مالی واحد نجف‌آباد افزود: سازماندهی منابع انسانی دانشگاه برای کارایی و اثربخشی بهتر و بهبود سطح فعالیت‌ها از نکات مهم و تاثیرگذار در روند اداره دانشگاه است. در این راستا و برای ارتقای نیروی انسانی، تعیین ساختار سازمانی برای کاهش بوروکراسی اداری، کاستن هزینه‌های جانبی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های نیروی انسانی فعال و فراهم کردن بستر مناسب برای خدمات رسانی مطلوب دانشجویان و دیگر مراجعان از دغدغه‌های جدی حوزه اداری و مالی واحد نجف آباد به حساب می‌آید.


خردمند خاطرنشان کرد: از این رو ساختار سازمانی واحد نجف آباد با در نظر گرفتن این موارد، تدوین و به‌عنوان نخستین واحد دانشگاهی به تایید اداره کل برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید و در نخستین فرصت و محدوده زمانی مشخص شده از سوی سازمان مرکزی، تمام کارکنان شاغل در واحد بر اساس مدرک تحصیلی، شایستگی و تخصص در پست‌های پیش بینی شده استقرار و احکام کارگزینی آنان صادر شد.



این مسئول ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با توجه به پردیس ۱۲۷۰ هکتاری دانشگاه توجه به زیرساخت فضای سبز برای تامین شادابی و نشاط دانشجویان یکی از اولویت‌های حوزه اداری و مالی بوده است که در این راستا ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز چمن و ۲ میلیون متر مربع فضای سبز درخت و درختچه‌های تزئینی در محوطه‌های اطراف دانشکده‌ها و محل‌ تردد و استقرار دانشجویان ایجاد و در حال بهره برداری است.


معاون اداری و مالی واحد نجف‌آباد به آنا گفت: نگهداری این میزان فضای سبز مستلزم هزینه‌های بالای نیروی انسانی و نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود، بذر و سموم دفع آفات و آبیاری است. دانشگاه در بخش فضای سبز علاوه بر افزایش ۲۵ درصدی سطح بهره برداری نسبت به سال‌های قبل و ایجاد فضاهای جدید، نسبت به کاهش نیروی انسانی در این حوزه تا سقف ۵۰ درصد از طریق افزایش خدمات مکانیزه همانند آبیاری قطره‌ای و همچنین استفاده از تجهیزات کشاورزی مناسب اقدام کرده است.



وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های حوزه اداری و مالی در سال جاری می‌توان طرح پایش سلامت کارکنان را یادآور شد. با توجه به لزوم برخورداری کارکنان از سلامت جسمی مناسب، با همکاری معاونت علوم پزشکی و بیمارستان دانشگاه نسبت به انجام آزمایش و کنترل شاخص‌های سلامت کارکنان دانشگاه اقدام و در این زمینه آزمایش‌های بالینی مرتبط با دستگاه گردش خون، تنفس، کلیه و مجاری اداری، عملکرد غدد و سطح هورمونهای همه پرسنل دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و آن دسته از همکارانی که بنا به تشخیص تیم ارزیابی کننده نیاز به پیگیری اقدامات بعدی داشتند نیز به مراکز تخصصی تشخیص و درمان معرفی شدند.


خردمند با توجه به فعالیت‌های واحد نجف‌آباد در حوزه خدمات مالی به کارکنان به آنا گفت: در بخش خدمات رفاهی و ارائه تسهیلات به همکاران علاوه بر اجرای کامل بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه در زمان مقرر، شامل پوشش بیمه تکمیلی با افزایش ۲۰ درصدی تقاضا نسبت به سال قبل، اعطای کلیه تسهیلات تکلیفی دانشگاه در توالی منظم زمانی، همچنین اعطای بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات از طریق بانک‌های دولتی و قرض الحسنه دانشگاه به کارکنان و اعضای هیات علمی در زمینه‌های خرید کالا، جعاله، تعمیر مسکن و وام‌های مشارکت مدنی و قرض الحسنه در سال ۹۳ و شش ماهه اول سال جاری، از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه اداری مالی صورت گرفته است.


عضو هیات رئیسه واحد نجف آباد ادامه داد: همچنین در سال جاری امکان استفاده از میهمانسرا و ویلاهای دانشگاه برای ۸۰۰ نفر از کارکنان دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نجف آباد فراهم شده است. واحد نجف آباد اکنون امکانات اقامت و هتلینگ مناسبی در حد ۷۳۴ متر مربع استادسرا با ظرفیت ۳۰ نفر، ۳۰۰مترمربع مهمانسرا با ظرفیت ۲۴ نفر، ۳ هزار مترمربع ویلا با ظرفیت ۱۲۰ نفر و ۸ هزار و پانصد متر مربع مجتمع رفاهی فرهنگی، در حاشیه رودخانه زاینده رود ویژه برگزاری کارگاه‌های آموزشی استادان و کارکنان و میهمانسرای شهید مطهری با ظرفیت ۳۲۰ تخت در راستای جهت رفاه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آماده ارائه خدمت هستند.



وی اظهار کرد: در بخش امور مالی عمده برنامه‌های اجرا شده دانشگاه در دو قسمت کمک به تامین شهریه دانشجویان و انجام بهینه عملیات تامین و خرید کالا و خدمات برای دانشگاه صورت گرفته است.


خردمند ادامه داد: در قسمت تامین شهریه دانشجویان با برنامه ریزی بلندمدت انجام شده، صندوق رفاه دانشجویی واحد یکی از قدرتمند‌ترین صندوق‌ها از نظر تجهیز و تامین منابع ریالی است؛ به گونه‌ای که این صندوق در سال جاری بیش از ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات تامین شهریه در قالب وام‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پس از فراغت از تحصیل در اختیار دانشجویان قرار داده است.


این مسئول خاطرنشان کرد: کاهش ارقام باز بانکی، شروع به کار دایره رسیدگی به اسناد مالی به منظور کاهش خطاهای احتمالی و بالابردن سطح اطمینان کنترل‌های مالی و برنامه ریزی برای رشد درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه در راستای مصوبات سازمان از دیگر برنامه‌های حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته