دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1400 - 16:14

هکرها شرکت‌های بزرگ جهان را نقره داغ کردند

هکرهای صدها شرکت بزرگ جهان خواستار پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون دلار باج برای احیای اطلاعات هک شده هستند.
کد خبر : 592776
هکر



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، خواسته هکرهای صدها شرکت بزرگ جهان مبنی بر پرداخت مبلغ ۷۰ میلیون دلار برای احیای اطلاعات هک شده، به‌وسیله وبلاگی که به‌طور معمول از سوی گروه جرائم سایبری ریویل استفاده می‌شود، مطرح شده است.


این گروه هکری جزو باج گیران پرکار جرائم سایبری در جهان محسوب می‌شوند، دارای ساختاری ائتلافی هستند و تعیین اینکه چه کسی از جانب هکرها صحبت می‌کند دشوار است، اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری ریکوردد فیوچر می‌گوید، پیام از سوی رهبری اصلی ریویل ارسال شده است.


گروه هکری ریویل تاکنون از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.


ریویل با نفوذ در شرکت فناوری اطلاعات کاسیا مستقر در میامی از دسترسی‌های این شرکت برای ورود به سیستم مشتریان آن استفاده کرد که باعث ایجاد واکنشی زنجیره‌ای شد و در نهایت به‌سرعت رایانه صدها شرکت در جهان را از کار انداخت.


طبق تحقیقات انجام‌شده از سوی یک شرکت امنیت سایبری، ده‌ها کشور جهان تحت تأثیر این حمله هکری قرار گرفته‌اند. در تازه‌ترین مورد، یک فروشگاه زنجیره‌ای در سوئد صدها فروشگاه خود را روز شنبه تعطیل کرد، زیرا به‌دلیل قطع اینترنت صندوق‌های آن براثر حمله سایبری از کار افتادند.


مدیر ارشد امنیت اطلاعات شرکت نرم‌افزاری سوفوس گفت: مدارس، ادارت دولتی کوچک، تفرجگاه‌ها و سازمان‌های مسافرتی، اتحادیه‌های اعتباری و حسابداری ها در این حمله آسیب دیده‌اند.


حملات باج افزاری به‌طور معمول شامل قفل کردن داده‌ها در سیستم‌ها با استفاده از رمزنگاری است و باعث می‌شود شرکت‌ها برای بازیابی دسترسی خود هزینه پرداخت کنند.


کاسیا همواره خود را یکی از تأمین کنندگان‌ اصلی فناوری اطلاعات و خدمات مدیریت امنیتی به شرکت‌های کوچک و متوسط معرفی کرده است.


به‌گفته پلیس فدرال آمریکا، ریویل در حمله ماه گذشته به جی بی اس، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع فناوری گوشت جهان نقش داشت. این حمله باعث شد این شرکت که در برزیل مستقر است ۱۱ میلیارد دلار از بیت کوین به هکرها پرداخت کند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد این هفته نخستین نشست رسمی خود را درباره امنیت سایبری برگزار کرد و در آن به افزایش تهدید هکرها علیه زیرساخت‌های کلیدی کشورها پرداخت. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این موضوع را مطرح کرد.


تعدادی از شرکت‌های آمریکایی ازجمله گروه رایانه‌ای سولار ویندز و کلونیال پایپ لاین، بزرگترین شرکت توزیع مواد پالایشی نفت در آمریکا مورد حمله باج افزارها قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته