دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران:

شورای هماهنگی مدیریت بحران پایتخت با قانون جدید مجلس منحل شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری با اشاره به این‌که شورای هماهنگی مدیریت بحران پایتخت جایگاه خود را با تصویب قانون جدید مدیریت بحران از دست داد، گفت: این در حالی‌است که مردم آگاهی لازم در برخورد با زلزله را ندارند.
کد خبر : 590647
زلزله



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، رضا کرمی محمدی گفت: با تصویب قانون جدید مدیریت بحران شورای هماهنگی مدیریت بحران پایتخت جایگاه قانونی خود را از دست داد؛ این در حالی است که این شورا در طول سال های گذشته با ایجاد هماهنگی در بین ارگانهای دخیل در امر مدیریت بحران توانسته بود اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهد.


وی ادامه با اشاره به نیاز مردم در پایتخت به آموزش مقابله با زلزله خاطرنشان کرد: متاسفانه حتی در زلزله های کوچک مقیاس نیز مردم دچار ترس و وحشت شده و به خیابان ها سرازیر می شوند. بدون شک در صورتی که آموزش های مقابله با بحران به ویژه زلزله در میان مردم نهادینه نشود، در صورت وقوع زلزله احتمالی، لطمه شدیدی را تجربه خواهیم کرد.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران افزود: از نمایندگان مردم در خانه ملت درخواست می کنیم با وجود آنکه بر اساس قانون جدید مدیریت بحران این شورا دیگر جایگاه قانونی ندارند، اما به‌دلیل ویژگیهای جمعیتی و سیاسی پایتخت حتی اگر نیاز به تصویب یک طرح ویژه در مجلس شورای اسلامی باشد این شورا را به دلیل اهمیت و کارکرد و سوابق مؤثرش در تهران ابقاء (احیاء) کنند.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

برچسب ها: بحران زلزله
ارسال نظر
هلدینگ شایسته