دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته بانوان حزب اراده ملت

ساختار احزاب و تشکل‌های سیاسی تقریبا مردانه است

رئیس کمیته بانوان حزب اراده ملت گفت:‌ مطالبات بسیار زیادی در حوزه زنان هست که انباشته شده است. در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی به ویژه دوره نهم نه تنها این مطالبات برآورده نشد بلکه موانعی در مسیر حل این مشکلات ایجاد شد.
کد خبر : 59052

مرجان کاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره موانع حضور زنان در فعالیت‌های سیاسی اظهار کرد: برای مشارکت سیاسی زنان موانع متعددی از جمله موانع ساختاری، فرهنگی و مشکلات اقتصادی وجود دارد و زنان بیشتر از مردان برای ورود به میدان رقابت انتخابات با کمبود منابع مالی رو‌به‌رو هستند.


وی ادامه داد:‌ همچنین ساختار احزاب و تشکل‌های سیاسی تقریبا مردانه است و به همین دلیل زنان نسبت به مردان فرصت از کمتری برای مشارکت برخوردارند.


کاووسی افزود:‌ موانع اجتماعی و فرهنگی بر سر راه مشارکت زنان تا حدودی متأثر از ساختار احزاب و تشکل‌هاست چون جامعه کمتر با حضور مشارکت زنان مواجه بوده است.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مطالبه 30 درصدی کرسی‌های مجلس از سوی بانوان در انتخابات اخیر تصریح کرد: ورود چشمگیر زنان می‌تواند کم‌کم زمینه سازی فرهنگی کند.


وی درباره اینکه حضور زنان در مجلس شورای اسلامی چقدر می‌تواند مؤثر باشد، گفت: زنان با مطالبات جامعه زنان، دست به گریبان هستند؛ بنابراین به شکل عینی آنها را درک می‌کنند و برای حل آن نیز راه‌حل‌‌های مناسب درنظرخواهند گرفت.


کاووسی اضافه کرد: اما مطالبات بسیار زیادی در حوزه زنان هست که انباشته شده و در دوره‌های قبلی مجلس شورای اسلامی به ویژه دوره نهم نه تنها برآورده نشد بلکه موانعی در مسیر حل این مشکلات ایجاد شد.


وی اظهار کرد: امیدواریم که حضور زنان بتواند این گره‌ها را باز کند. چون فکر می‌کنم نماینده شایسته‌تری هستند، هرچند که فکر می‌کنم که مردان بسیاری هستند که می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند البته باید توجه کرد که مطالبات زنان مطلبات کل جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته