دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1394 - 16:20

تشکیل هسته تحقیقاتی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر در واحد نراق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق اظهار کرد: تشکیل هسته تحقیقاتی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر گامی بسیار مهم در راستای ارتقای سطح علمی– پژوهشی این عزیزان خواهد بود، که با جدیت واحد نراق این مساله را پیگیری خواهد کرد.
کد خبر : 58896

به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری در جلسه مشترک بنیاد شهید شهرستان دلیجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با تبریک ولادت حضرت خاتم الانبیاء (ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: کار‌شناسان و متولیان باید دائما جلسات ویژه داشته باشند و با برنامه ریزی و تدابیر لازم درصدد رفع مشکلات، دغدغه‌های فرزندان شاهد و ایثارگر برآیند و ما از هرگونه اقدامی در راستای ایجاد آرامش برای دانشجویان و ارتقای سطح علمی – پژوهشی و رفع موانع دریغ نخواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق افزود: درباره فرهنگ شهادت و ایثار کار فرهنگی و ماندگار چندانی صورت نگرفته است، بعضی‌ها گمان می‌کنند که اگر قدمی برداشته می‌شود آن را تبعیض و متمایز کردن تلقی می‌کنند اما واقع امر این است که هر کاری در این باب انجام گیرد، تکلیف و تعهد است و در مقابل کاری که شهدا و ایثارگران کردند، قابل مقایسه نیست.


وی ادامه داد: ما بیش از اینکه به حمایت‌های مالی توجه داشته باشیم باید حمایت‌های معنوی را جدی بگیریم.


خیری افزود: هر جا اسم ایثار و شهادت به میان بیاید؛ ما تلاش می‌کنیم که کار راه‌اندازی بیشتری داشته باشیم و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم تا مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید.


خیری: متاسفانه برای افکار عمومی آنگونه که شایسته است برنامه ریزی مناسب در معرفی فرهنگ تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به عمل نیامده است و ما باید مراقب پیامدهای منفی این قضایا هم باشیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق افزود: متاسفانه برای افکار عمومی آنگونه که شایسته است برنامه ریزی مناسب در معرفی فرهنگ تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به عمل نیامده است و ما باید مراقب پیامدهای منفی این قضایا هم باشیم.


خیری اظهار کرد: ما به سهم خود تلاش کردیم که اتفاقات مثبتی صورت بگیرد و علاوه بر تخفیف شهریه، خوابگاه، سلف، تقویت بنیه علمی، اقداماتی که در بخشنامه‌ها دیده نشده، صورت گرفته است و ادامه خواهد داشت.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دلیجان هم با تبریک میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق و هفته وحدت؛ از زحمات بی‌شائبه مسئولان واحد نراق که در طول سال با بنیاد شهید همکاری‌های لازم را داشتند تشکر کرد و خواستار ادامه این همکاری‌ها شد.


بهرام آشنا بخشنامه‌های مربوط به نحوه همکاری دانشگاه‌ها با بنیاد شهید را تشریح و تبین کرد.


مسئول تعاون بنیاد شهید شهرستان دلیجان اقدامات و پیگیری‌های بنیاد شهید دلیجان را تشریح کرد و گفت: پیگیری درباره کارنامه‌های فرزندان دانشجویان شاهد و ایثارگر و تحقیقات دانشجویی، پیگیری درباره حل و فصل پروپوزال‌های دانشجویی، تشکیل هسته‌های علمی وابسته به بنیاد شهید در راستای تقویت بنیه علمی و پیاده سازی سیاست‌های راهبردی بنیاد شهید، شناساندن هویت دانشجویان در سطح دانشگاه، تشکیل اتاق فعالیت‌های فرزندان شاهد و ایثارگر، حمایت بنیاد شهید برای کارورزی در سازمان‌ها و ادارات دولتی از جمله اقدامات و پیگیری‌های بنیاد شهید شهرستان دلیجان در سال گذشته بود که می‌توان از آن نام برد.


مریم حیدری افزود: جهت دهی به موضوع پایان نامه‌ها ومقالات علمی – پژوهشی با موضوع چالش‌ها، آسیب‌ها ومشکلات بنیاد شهید و فرزندان شاهد و ایثارگر می‌تواند بسیاری از مشکلات بنیاد شهید را مرتفع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته