ابلاغ شیوهنامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت به شرکتهای هواپیمایی
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه در خصوص وظایف مدیران فرودگاهها گفت: آموزش کارکنان در خصوص نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمانهای مربوطه برای حملونقل افراد دارای معلولیت به فرودگاهها و مهیا کردن شرایط حملونقل داخل فرودگاهها، فراهم کردن شیبراههها، مناسبسازی آسانسورها و کارگذاری درهای اتوماتیک، مناسبسازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی ازجمله وظایف مدیران فرودگاههاست.
وی در ادامه در مورد وظایف شرکتهای هواپیمایی گفت: رعایت دستورالعملهای پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی موردنیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسبسازی شده برای اطلاعرسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکتهاست.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور همچنین در خصوص وظایف افراد دارای معلولیت نیز گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارائه پاسخ صحیح بهمنظور تکمیل فرمهای مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیینشده شرکت هواپیمایی ازجمله مراجعه به پزشک معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور بهموقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد موردنیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.
انتهای پیام/۴۱۶۱/پ
انتهای پیام/