دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1400 - 15:03

هراس آمریکا از ابر بمب خوشه‌ای روسیه

یک نشریه آمریکایی در مقاله‌ای در خصوص ابر بمب خوشه‌ای ساخت روسیه نوشت که این سلاح مجهز به سیستم‌های شناسایی دشمن و اقدامات متقابل الکترونیکی است و بعلاوه رادارها هم نمی‌توانند آن را ردیابی کنند.
کد خبر : 586788
بمب خوشه ای روسیه



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، پیتر سوچیو ستون نویس نشریه نشنال اینترست می‌نویسد: بمب خوشه‌ای دریل گلاید روسیه می‌تواند سلاحی ایده آل برای از بین بردن دشمن در حال حرکت باشد.


نویسنده مقاله یادآوری کرد: از سال ۲۰۱۶، انجمن تحقیق و تولید بازالت، که بخشی از انجمن‌های تحقیق و تولید تخ ماش وابسته به شرکت دولتی روس تک است، در توسعه بمب خوشه‌ای


"PBK-۵۰۰U SPBE-K" مشغول بوده است.


این متخصص توضیح داد: این بمب برای از بین بردن خودروهای زرهی دشمن، ایستگاه‌های راداری زمینی، ایستگاه‌های فرماندهی و حتی سیستم‌های پیشرانه موشک‌های ضد هوایی طراحی شده است.


سوچیو گفت: این یک بمب خوشه‌ای غیرقابل ره‌گیری است که توسط سیستم گلوناس کنترل می‌شود. وزن آن بیش از ۵۰۰ کیلوگرم و برد آن ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر است.


خاطرنشان می‌شود که دریل مجهز به سیستم‌های شناسایی دشمن و اقدامات متقابل الکترونیکی است که باعث می‌شود از تداخل در امان باشد و همچنین در برابر رادارها نیز پنهان شود.


متخصصان بر اقتصادی بودن سیستم عامل این بمب تأکید کرده و گفته‌اند که این بمب در ابتدا به‌عنوان یک سلاح برای نابود کردن تعداد اهداف زیاد تصور نمی‌شد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته