دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1400 - 12:33
ترویج روحیه آزاداندیشی با رعایت اخلاق/۳ عبدالحسینی در گفت‌وگو با آنا:

گفت‌وگوی آزاد جزء برنامه درسی دانشجویان قرار گیرد | ترویج کرسی‌های آزاداندیشی

انتقاد از تعامل حوزه و دانشگاه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشیمعاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تأکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی برای تبدیل به گفت‌وگوی آزاد باید جزء برنامه درسی دانشجویان قرار گیرد و در هر درس از کلاس‌های معارف گفت‌وگو درباره موضوع خاصی انجام شود.
کد خبر : 586620
احمد عبدالحسینی

احمد عبدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا استقبال دانشجویان این دانشگاه در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی بسیار خوب بوده و ۱۶ تیم در این مسابقات شرکت کردند.


وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری دارید تا کرسی‌های آزاداندیشی از حالت تشریفاتی خارج شده و به گفت‌وگوی آزاد و جدی تبدیل شود؟ عنوان کرد: باید هر تیم هنگام ثبت‌ نام و حین برگزاری این رویداد ملی یکی از استادان را به‌عنوان راهنما داشته باشد و این موضوع جزء الزامات ثبت‌ نام قرار بگیرد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اضافه کرد: کرسی‌های آزاداندیشی برای تبدیل به گفت‌وگوی آزاد باید جزء برنامه درسی دانشجویان قرار گیرد و در هر درس از کلاس‌های معارف گفت‌وگو درباره موضوع خاصی انجام شود.




بیشتر بخوانید:


احتجاج دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی با تأکید بر ۳ اصل


فتح قله‌های علمی با افزایش غنای کرسی‌های آزاداندیشی




عبدالحسینی، بهترین راهکار برای جلوگیری از ساختارشکنی، شالوده‌شکنی و برهم‌زدن پایه‌های هویت ملی در کرسی‌های آزاداندیشی را استفاده از مربی برای هر تیم عنوان کرد و گفت: تعیین ملاک‌های داوری در مرتبه بعدی قرار دارد و باید برای افرادی که ساختارشکنی می‌کنند، امتیاز منفی قائل شد.


چگونه می‌توان نتیجه کرسی‌های آزاداندیشی را در جامعه جاری کرد؟


وی درباره اینکه چگونه می‌توان نتیجه و حاصل کرسی‌های آزاداندیشی را در جامعه ساری و جاری کرد؟ چنین پاسخ داد: نخست اینکه موضوعات کرسی‌ها با محور مسائل و مشکلات جامعه انتخاب شود که در این باره می‌توان از سازمان‌های مربوط موضوعات را گرفت و سپس مباحث تیم‌های برگزیده توسط تیم‌ها مکتوب و راهکارهای ارائه شده به دستگاه‌های مرتبط ارجاع شود.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه محور منطق و عقلانیت تا چه اندازه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی رعایت می‌شود؟ تشریح کرد: نسبتاً خوب رعایت می‌شود و هرچه بیشتر ملاک‌های داوری بر استدلال منطقی گروه‌ها متمرکز شود، می‌تواند منطق و عقلانیت را در برگزاری کرسی‌ها گسترش دهد و از طرفی برگزاری کارگاه‌های مربوط برای تیم‌ها قبل از انجام مسابقات راهگشا خواهد بود.


عبدالحسینی، تأثیر تضارب آرا بر فضای کرسی‌های آزاداندیشی را مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: اصل کرسی‌های آزاداندیشی مبتنی بر تضارب آرا و یادگیری درست رمز برخورد با اینگونه تضارب آراست.


وی با انتقاد از تعامل حوزه و دانشگاه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یادآور شد: تعامل بین حوزه و دانشگاه کم است و شاید با عضوکردن افراد حوزوی به عنوان مشاور در تیم‌ها بتوان تا حدودی این مشکل را رفع کرد.


وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد یادآور شد: گسترش رویداد کرسی‌های آزاداندیشی و پخش آن از رسانه‌های جمعی می‌تواند مؤثر باشد و اگر رسانه ملی و محلی چنین رویدادهایی را پوشش دقیق و درست بدهند در خنثی کردن تبلیغات دشمنان نظام نیز مؤثر خواهد بود.


عبدالحسینی با ارائه گزارشی از تعداد تیم‌های راه‌یافته از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی به آنا گفت: از این دانشگاه پنج تیم (موضوعات اجتماعی دو تیم، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هر کدام یک تیم) به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت دو تیم به جمع ۱۶ تیم برتر کشوری راه یافتند.


وی با قدردانی از همت دست‌اندرکاران رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در برگزاری این رویداد بیان کرد: امیدوارم این نوع فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی گسترش پیدا کند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب